فرهنگ و هنر

حمایت از طرح‌های توسعه گردشگری در کردستان ضروری است

به گزارش کا 118، یعقوب گویلیان روز شنبه در جلسه کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و همچنین توجه به اهمیت مساله اشتغال در استان اظهار داشت: در صورتی ‌که طرح‌های ارائه شده از سوی متقاضیان برای ایجاد انواع تاسیسات گردشگری، مشکلات زیست‌محیطی و قانونی نداشته باشند، استقبال و حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دارای نوآوری در اولویت قرار دارند، گفت: این اداره‌کل با حمایت از طرح‌های بدیع و خلاقانه و با رویکردی تعاملی و سازنده آمادگی دارد در سریعترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز برای مجریان واجد شرایط اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: در این جلسه با هشت طرح موافقت شده که این طرح‌ها در قالب ایجاد مجتمع گردشگری، واحد پذیرایی و اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۱۱ نفر در استان اجرا می‌شوند.

به گفته وی اجرای پنج طرح دیگر منوط به استعلام، تکمیل و بررسی مجدد شد و یک طرح نیز موافقت‌های لازم را احراز نکرد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد فزاینده صنعت گردشگری در استان باشیم.

اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضر زنده سنندج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده سنندج اظهار داشت: این زیارتگاه که به زبان کُردی به آن “خیرزنه” گفته می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری و اماکن سیاحتی و زیارتی سنندج است که در دامنه کوه آبیدر واقع شده است.

وی با بیان اینکه این زیارتگاه از جایگاه بسیار والایی در نزد شهروندان سنندجی برخوردار است، افزود:سامان‌دهی محوطه و بنای خضرزنده و افزایش امکانات برای رفاه حال مردم، زائران و گردشگران و با هدف توسعه گردشگری مذهبی انجام می شود.

گویلیان تاکید کرد: با اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی می‌توانیم مقدمات ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مربوطه است، یادآور شد: امید می رود با تقویت گردشگری مذهبی بتوانیم گام‌های بلندی برای توسعه اقتصادی استان برداریم.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا