فرهنگ و هنر

خاموشی: آماده واگذاری زمین‌های وقفی برای نهضت ملی مسکن هستیم

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در گفت وگو با خبرنگار کا 118با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری موقوفات، برگرفته از اجرای سیاست‌های ۱۹ گانه است که تاکنون اهم آن عملیاتی شده است، گفت: تاکنون سعی کرده ایم تمام فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه را به میز خدمت معطوف کنیم تا کارهای مردم تسهیل شود.

وی افزود: پنجره واحد در تمامی زمینه های وقف می تواند در حل مشکلات مردم نقش بسزایی ایفاد کند که در این ارتباط گام به گام با دولت سیزدهم حرکت کرده و به پیش می رویم.

خاموشی با اشاره به مشارکت سازمان اوقاف در اجرای عملیات طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: در حال مذاکره با استانهای مختلف کشور برای ساخت مسکن ارزان قیمت هستیم و  در این ارتباط سال گذشته توانستیم هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی را عملیاتی کرده و به اتمام برسانیم.

برای تعامل با دولت آماده واگذاری زمین های وقفی برای ساخت مسکن هستیم

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برای تعامل هرچه بیشتر با دولت سیزدهم در مکان هایی که برای ساخت مسکن دچار کمبود زمین هستیم و در آن مکان ها زمین وقفی وجود دارد، آماده واگذاری زمین برای این امور هستیم.

در مکان هایی که برای ساخت مسکن دچار کمبود زمین هستیم و در آن مکان ها زمین وقفی وجود دارد، آماده واگذاری زمین برای این امور هستیمحجت الاسلام خاموشی با بیان برخی مشکلات مسایل وقفی در شهرهای مختلف کشور گفت: در سفری که اخیرا رییس جمهوری به استان همدان داشتند و در زمینه شهر کبودرآهنگ موضوعی را مطرح کردند ما نیز با وزیر جهاد کشاورزی مذاکراتی را به انجام رساندیم که پس از بحث و تبادل نظر عنوان کردم که اگر زمین با آب زراعی واگذار شود، جایگزین خواهیم کرد و مشکلات مطرح شده، حل خواهد شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه درصدد تنظیم لایحه ای هستیم تا از طریق تعامل مثبت با دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم به نتیجه برسیم، گفت: به عقیده من ظرفیت کالبدی دینی که در اختیار وقف است در اختیار نهاد دیگری نیست.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه در کشور گفت: از این تعداد ۲ هزار بقعه که دارای شبستان و تربت خانه هستند، ظرفیت بسیار خوبی است که باید مجموعه هیئت های مذهبی را با امام زادگان و بقاع متبرکه مرتبط کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا