فرهنگ و هنر

خزاعی: سازمان سینمایی از فقیرترین بخش‌های فعال در حوزه فرهنگی است

به گزارش خبرنگار کا 118، محمد خزاعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سینما بهمن بوشهر بیان کرد: امروز سینما ملی است اما نگاه ملی به آن وجود ندارد، مردم این را دوست دارند اما نگاه ملی برای رفع مشکلات سینماگران ، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما وجود ندارد.
وی اذعان کرد: امروز تنها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان سینمایی تخصیص یافته و این سازمان از فقیرترین بخش های فعال در حوزه فرهنگی است.
خزاعی اضافه کرد: همه دنیا با این اعتقاد که سینمما ابزار مهم و قدرتمندی است و می‌توان از آن به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل استفاده کرد، در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروز سینما در همه دنیا مورد اتفاق نظر سیاستمداران است و برای آن وقت، انرژی و اعتبار تخصیص می‌دهند؛ در کشورهای منطقه به رغم ضعف در نیروی انسانی مستعد، سرمایه خوبی به آن اختصاص می‌یابد؛ در حالی که در ایران نیروی انسانی وجود دارد اما سرمایه کافی در این بخش وجود ندارد.

راه اندازی سینما بهمن مطالبه مردم بوشهر است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در این بازدید تاکید کرد: راه اندازی مجتمع سینمایی بهمن به شکلی شایسته از مطالبات جدی مردم و مسئولان این استان است.

امید پارسایی فر با اشاره به پیشینه و وضعیت کنونی سینما بهمن بوشهر،یادآور شد: پس از حادثه متروپل در آبادان، فعالیت این سینما با توجه به قدمت و وضعیت سقف آن از ۱۳ تیر ماه  به دستور ستاد بحران استان متوقف شد و عملاً تنها سینمایی که در استان اقدام به اکران فیلم‌های روز سینمای کشور داشت از مدار فعالیت خارج شد.
وی در رابطه با بازدید پیش استاندار بوشهر و رئیس سازمان برنامه و مدیریت استان از مجتمع سینمایی بهمن در شهریورماه داشتند، اظهار کرد: با وجود نگاه ویژه مسئولان استانی به مطالبات عمومی حوزه فرهنگ و هنر، اما با توجه به حجم بالای اعتبار مورد نیاز، نیازمند حمایت جدی در سطح ملی هستیم.

پارسایی فر بیان کرد: در طرح جدید سینما بهمن، افزایش تعداد سالن‌ها به پردیس ۱۰ سالنه و ارتقای ظرفیت آنها با جدیدترین تکنولوژی روز پیش بینی شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا