فرهنگ و هنر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب: وحدت از دیدگاه جمهوری اسلامی امری استراتژیک است

به گزارش کا 118از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری در سفر به کشور سوریه با رئیس اداره اوقاف حلب دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر حفظ ارتباط عمیق میان دو ملت ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در نبرد با تکفیری‌ها وحدت میان مذاهب اسلامی را به صورت عملی نشان دادند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: داعش مولود استکبار است و دو کشور ایران و سوریه در جبهه واحد علیه این گروه تکفیری که در حقیقت باطن استکبار هستند، ایستادگی و مقاومت کردند. تکفیری‌ها و تروریست‌ها با الهام گرفتن از آموزه‌های وهابیت دست به جنگ، خشونت، کشتار و افراط می‌زنند. در حالی که هیچکدام از اعمالشان براساس سنت نبوی نیست.

شهریاری افزود: براساس آموزه‌های اسلامی هر فردی شهادتین را بر زبان جاری کند، و به سمت کعبه نماز بخواند مسلمان است و خون مسلمان محترم است. کسی حق ندارد دیگری را تکفیر کند و قتل مسلمانان را مجاز بداند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ابراز تاسف از این که دست برخی از علمای تأثیرگذار جهان اسلام در دستان استکبار جهانی است، گفت: متاسفانه برخی به دروغ ادعا می‌کنند که ایران با طرح موضوع وحدت به دنبال ایرانی سازی همسایگان یا شیعی سازی کشورهای سنی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که جهان اسلام باید در جبهه واحد باشند، یادآوری کرد: دشمنان تنها به دنبال منافع خود بوده و نمی‌خواهد در عالم اسلام استقرار و ثبات باشد.

وی افزود: استکبار، ضد اسلام است و این امری جدید و موقت نیست، بلکه در طول تاریخ قرون گذشته وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا