فرهنگ و هنر

درگذشت جلال مقامی، لطمه‌ای جبران ناپذیر به هنر دوبله ایران است

به گزارش کا 118از روابط عمومی صدا و سیما، به دنبال درگذشت جلال مقامی، چهره ماندگار و خاطره‌انگیز عرصه دوبله و صداپیشگی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت مرحوم مقامی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است: جامعه هنری کشورمان دردانه دیگری را از دست داد. درگذشت جلال مقامی، لطمه‌ای جبران ناپذیر به هنر صداپیشگی و دوبله ایران است. بی شک مردم هنر دوست ایران صدای ماندگار استاد مقامی و نیز اجرای دوست‌داشتنی اش در برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها و برنامه رادیویی از سرزمین نور، را که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته بود، به خاطر سپرده‌اند. از خداوند متعال، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و برای خانواده، دوستان و علاقه مندان به او، صبر جزیل مسئلت می‌کنم.»

استاد جلال مقامی در سال ۱۳۴۴ در ۲۴ سالگی با فیلم من مادرم اولین تجربه بازیگری خود را بدست آورد و تا شروع نقلاب اسلامی در ۴ کار سینمایی ایفای نقش کرد. وی بعد از انقلاب نیز در ۳ فیلم بازی کرد اما عمده شهرت وی به اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی ها بود.

مقامی از سال ۱۳۶۲ در ۴۲ سالگی با اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی ها به تلویزیون آمد و بمدت ۱۲ سال در روزهای جنگ و پس از آن در قاب تلویزیون های سیاه و سفید چهره متفاوتی به نمایش گذاشت.

جلال مقامی مدیریت دوبله‌ آثاری نظیر؛ معصوم (۱۳۷۷) و تعقیب سایه‌ها (۱۳۶۹)، را برعهده داشته‌است. مرحوم جلال مقامی، روز پنجم آبان در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا