فرهنگ و هنر

دیدار وزیر فرهنگ با طیف متنوع ناشران در هفته کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب کا 118، نشست خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۱۶ آبان با حضور علی رمضانی دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب با اشاره به برنامه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران در هفته کتاب، در پاسخ به نحوه انتخاب و حضور ناشران در این رویداد به خبرنگار کا 118پاسخ داد: در آن روز ناشران از همه طیف‌ها و سلایق می‌توانند با وزیر دیدار کنند. اتحادیه‌ها و انجمن‌های فرهنگی می‌توانند برای معرفی ناشرانی که درخواست شرکت در این نشست را دارند، اقدام کنند.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

دیدار وزیر فرهنگ با طیف متنوع ناشران در هفته کتاب

هفته کتاب مجموعه مراسمی است که از سال ۱۳۷۲ هر ساله بین روزهای ۱۰ تا ۲۴ آبان به ابتکار و هدایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. بر اساس یک سیاست تدوین شده، طی این هفته اخبار مربوط به کتاب و چاپ و نشر در صدر اخبار کشور قرار می‌گیرد و مراسم و فعالیت‌های علمی و فرهنگی با مضمون کتاب برگزار می‌شود.

برای تشویق به کتابخوانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال میلیون‌ها تومان بُن خرید کتاب به رایگان در میان دانش‌آموزان توزیع می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا