فرهنگ و هنر

رفع آسیب های اجتماعی اولویت مسوولان باشد

به گزارش کا 118، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه جامعه ما به سه مولفه «انصاف با یکدیگر، دوستی و مهربانی و ترک حسادت» نیاز دارد، اظهار داشت: جامعه ما درگیر بی انصافی‌ها، نامهربانی‌ها، حسادت‌ها و تنگ نظری‌ها است و بخشی از حوادثی هم که رخ می‌هد مربوط به این موارد است.

وی با بیان اینکه ما با وجود پیشرفت در حوزه‌های مختلف، تلاشی در پیشرفت اخلاق فردی و اجتماعی نداریم، گفت: مهمترین مساله نزد مسولان باید برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی باشد و ما در این مساله با مشکل مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آسیب‌های زیادی در کشور وجود دارد که در همه جا این موارد بوده و هست و امروز دشمن آنها را نشانه گرفته است، گفت: وظیفه ما این است که در مقابل ترفندهای دشمنان هوشیارانه عمل کرده و آسیب‌ها را شناسایی و جامعه نیز به این باور برسد که این مشکلات برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و یا کاهش آن در استان باید به موضوعات بومی توجه شود، گفت: برای این مهم باید آسیب‌های ادارات و دستگاه هایی که خودمان متولی هستیم را رصد و چرایی آن را بررسی کنیم.

حجت الاسلام پورذهبی یاداور شد: آموزش‌های ضمن خدمت را در دستگاه ها الزام کرده و در این زمینه از اساتید و روحانیون بومی استفاده شود، ضمن اینکه در این زمینه توجه ویژه به افراد تحت امر و پوشش اداری باشد، چرا که اگر بدنه اداری را بالا بکشیم به جامعه هم سرایت می کند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طبقات مختلفی در جامعه وجود دارند که با آسیب های متفاوتی روبرو هستند لذا باید بسته سیاستی مناسبی برای هر کدام داشته باشیم.

حامد قادرزاده افزود: بی شک آنچه که در نواحی حاشیه شهر با آنچه در مرکز شهر اتفاق می افتد متفاوت است لذا توصیه می ‌شود ۲ عنوان پژوهشی مناسب را به فراخوان گذاشته و مطالعه دقیق بر روی آن صورت گیرد تا بتوانیم مسائل را درست مدیریت کرده و برای مشکلات چاره اندیشی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان نیز در این جلسه به برنامه‌های فرهنگی شاخص اجرا شده در استان اشاره کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و تربیتی در استان، مراسم اربعین و بازگشایی مرز باشماق بود.

رفع آسیب های اجتماعی اولویت مسوولان باشد

علی اصغر دریایی افزود: ما نباید به اربعین به عنوان مناسک دینی و مدهبی نگاه کنیم بلکه اربعین منبعی مهم از سرمایه های اجتماعی و  راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته وی ارتباط، اعتماد و هنجارهای مشترک از مهمترین مولفه‌ها در زمینه سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها است که این سه مولفه در اربعین بروز و ظهور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی کردن برنامه‌ها است که اربعین نمادی از یک اجتماع مردمی است.

وی افزود: در مجموع اربعین امسال در کردستان برکات زیادی داشت و امید می‌رود نواقصی که امسال در این برنامه وجود داشت رفع و سال آینده اربعین پرشورتری داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در ادامه به سایر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده اشاره کرد و گفت: امسال ۳۹ برنامه (غیر اربعین) در استان برگزار شده که امار خوبی است و نشان می دهد هر ۴۸ساعت یک برنامه فرهنگی دینی فاخر در استان برگزار شده است و تلاش می شود این مهم تداوم داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا