فرهنگ و هنر

«روزنامه‌نگاری نوین» منتشر شد

به گزارش کا 118، کتاب «روزنامه‌نگاری نوین»  شامل بخش‌هایی از علم گسترده روزنامه‌نگاری نوین است و مولف و گردآورنده سعی کرده تا نیاز مخاطب را تا حدودی با چارچوب‌ها و مقدمات مرتفع سازد.

کتاب «روزنامه‌نگاری نوین» شامل ۶ فصل دربرگیرنده مفاهیم و کلیات، طبقه‌بندی و زیرساخت‌های روزنامه‌نگاری نوین، انواع نگارش و سبک‌های خبری، عینیت‌سازی خبری و گرافیک در رسانه‌های نوین، اصول اخلاقی، ایده‌یابی، فیلترهای خبری و توانمندی‌ها و چالش‌های رسانه‌های نوین است.

در پیشگفتار این کتاب به نقل از نویسنده آمده است: در عصر مدرن حق انتخاب با مخاطب است. دسترسی به اطلاعات، بی‌زمان و بی‌مکان است و اولویت با خواست مخاطب است. روزنامه‌نگاری نوین در عصر دیجیتال هم، عاری از این دیدگاه نیست و برای یک همزیستی دوسویه بین مخاطب و روزنامه‌نگار، شناخت خواسته‌ها، نیازها و انتظارات مدنظر است.

در بخشی دیگر از این کتاب می‌خوانیم: در این عصر وقت طلاست. «سایبرژورنالیسم» در هر فرصتی، بدون انتظار، اخبار وقایع را به خواهانش ارایه می‌دهد. کتاب روزنامه‌نگاری نوین می‌کوشد تا مسیر  را در حد وسع برای ره‌جویان عرصه روزنامه‌نگاری هموار سازد. هرچند که این دانش از سوی بزرگان صاحب نظر و اندیشه به صورت گسترده و عمیقی در دسترس است و نویسنده نمی‌تواند یدک‌کش عنوان مولف باشد اما سعی در آن دارد که با بیانی ساده‌تر و با مطالبی تجمیع و تلخیص شده راهگشای نیاز دانشجویان باشد.

کتاب «روزنامه‌نگاری نوین» در ۱۴۳ صفحه با بهای ۸۵۰ هزار ریال از سوی انتشارات ساکو در دسترس علاقه‌مندان و دانشجویان روابط عمومی و خبرنگاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا