فرهنگ و هنر

زنده نگه‌داشتن نام شهدا با زبان هنر و رسانه تاثیرگذار است

به گزارش کا 118سردار سرتیپ محمدرضا موحد روز یکشنبه در نشست خبری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۶۰۹۰ شهدای قم اظهار داشت: اجلاسیه نهایی این کنگره در حقیقت برنامه پایانی ۲ سال اجرای برنامه‌های مختلف کنگره شهدای استان است.

وی بیان کرد: قم درگذر تاریخ به عنوان شهر تاثیرگذار و مرکز و مادر انقلاب، نقش بسزایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌است.

دبیرکل کنگره ملی شهدای استان قم ابراز داشت: جشنواره فیلمنامه نویسی، سمفونی خط شکنان که در مرحله تمرین است، داستان نویسی و تئاتر از جمله برنامه‌های جنبی بوده که برای کنگره برگزار شده‌است.

وی عنوان کرد: لشگر علی ابن ابیطالب(ع) قم در دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشته است و بعد از آن دوران نیز در هر زمان و مکانی که نیاز به حضور این لشکر بوده برای دفاع از اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده است تا جبهه مقاومت را حفظ نماید، سپاه قم در ادامه کار نظام اسلامی هر کجا نیاز به حضور رزمندگان باشد پای کار است.

موحد افزود: هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد کنگره شهدای استان قم دیدار داشتند و گزارشی خدمت ایشان ارائه شد و رهنمودهای معظم له را دریافت کردیم که این سخنان در روز برگزاری اجلاسیه نهایی برای حضار پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری اجلاسیه نهایی به معنای پایان کنگره نیست و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر و برگزاری مرحله بعدی کنگره در ۵ تا ۶ سال آینده برای ما مورد توجه خواهد بود.

وی گفت: اجلاسیه نهایی کنگره، پنجشنبه ۲۶ آبان جاری از ساعت ۹ صبح در شبستان کربلای  مسجد مقدس جمکران ترتیب خواهد یافت که بخش اصلی برنامه پخش سخنان مقام‌معظم رهبری است و سخنران ویژه مراسم نیز سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران خواهد بود ضمن این که برنامه‌های متنوع دیگری را نیز در نظر گرفته‌ایم.

زنده نگه‌داشتن نام شهدا با زبان هنر و رسانه تاثیرگذار است

رییس ستاد برگزاری کنگره شهدای استان قم نیز در این‌نشست خبری گفت: همه دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی برای برگزاری این کنگره پای کار بودند و از جمله شاهد برگزاری یادواره شهدا در مساجد، پایگاه های مقاومت روستاها و دیدار با خانواده شهدا بودیم.

علی اکبر خوشگفتار با اشاره به این که طی دو سال اخیر اقدام‌های مختلفی برای کنگره شهدا انجام شده‌است اظهار داشت: طی این مدت ۲۰۰‌ کتاب در حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت تولید و پنج عنوان کتاب نیز به صورت بریل برای روشندلان منتشر خواهد شد. همچنین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ذیل برنامه کنگره از پنجشنبه گذشته در قم آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: در راستای تلاش برای شناساندن شهدای قم به جامعه، فیلم سینمایی نهر خَیّن با موضوع عملیات کربلای چهار تولید خواهد شد که اکنون فیلمنامه آن تمام شده و جواد افشار آن را کارگردانی خواهد کرد.

خوشگفتار همچنین بااشاره به این مطلب که فیلم‌ شهید زین الدین توسط موسسه اوج کار انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به‌ در نظر گرفته شدن شهید مصطفی کلهری به عنوان دومین شهید شاخص استان، معرفی وی نیز در قالب فیلم در دستور کار است.

وی افزود: ۶۰ فیلم مستند در راستای برگزاری کنگره شهدای قم تولید شده‌است که از این میزان ۲۰ فیلم به اتمام رسیده و بقیه ظرف ۱۰ روز آینده تمام خواهد شد که به معرفی شهدای شاخص استان پرداخته‌است.

زنده نگه‌داشتن نام شهدا با زبان هنر و رسانه تاثیرگذار است

سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نیز به عنوان رئیس ستاد اجرایی برگزاری کنگره شهدای استان گفت: آن چه باعث شد انقلاب ما تا این زمان مانند سرو بلند، راست قامت بایستد فرهنگ ایثار و شهادت است.از این رو معتقد هستیم بقای نظام بر مبنای فرهنگ ایثار و شهادت و تاب آوری کردن آن در طول انقلاب بر مبنای فرهنگ ایثار و شهادت بوده‌است لذا این فرهنگ مثل خمیرمایه در متن جامعه باید ادامه پیدا کند و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی افزود: ایثار و شهادت فرهنگی است که باید ادامه پیدا کند و قم جایگاه و پایگاه انقلاب اسلامی دین و شریعت و تمدن نوین اسلامی محسوب شده و بزرگداشت شهدا در این استان  باید به صورت ویژه و محسوس باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا