فرهنگ و هنر

زیباترین کتابفروشی جهان نامه‌های عاشقانه رابرت دیلَن را ۶۷۰ هزار دلار خرید

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118از دویچه وله، حراجی آر آر آکشن در بیانیه‌ای اعلام کرد لیوراریا لِلو – Livraria Lello که یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های پرتغال در شهر پورتو محسوب و اغلب در میان کتاب‌فروشی‌های برتر جهان رده‌بندی می‌شود، قصد دارد مجموعه ۱۵۰ صفحه‌ای ۴۲ نامه دست‌نویس رابرت آلن زیمرمن برای معشوقه خود باربارا آن هویت در دوران نوجوانی را در دسترس علاقه‌مندان و محققان دیلن قرار دهد تا مطالعه کنند.

زیباترین کتابفروشی جهان نامه‌های عاشقانه رابرت دیلَن را ۶۷۰ هزار دلار خرید

دیلن در برخی از این نامه‌ها درباره برنامه‌هایش برای تغییر نام و رویای فروش یک میلیون آلبوم صحبت می‌کند.

آثار این برنده ۸۱ ساله جایزه نوبل ادبیات در بیش از ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای‌اش، تقریباً ۱۲۵ میلیون فروخته شده است.

بسیاری از آثار نام‌دار دیلن به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد؛ زمانی که ترانه‌هایی مانند دمیدن در باد و زمانه در تغییر است به سروده‌های جنبش حقوق مدنی و ضد جنگ تبدیل شدند. اشعار او در این دوره طیفی از تأثیرات سیاسی، اجتماعی، فلسفی و ادبی را در بر می‌گرفت. این آثار در برابر قاعده‌های موسیقی پاپ چالش‌برانگیز و برای پادفرهنگ رو به رشد این دوره خوشایند بود.

خواننده –ترانه سرا و هنرمند تجسمی آمریکایی که از او به عنوان یکی از بزرگترین ترانه‌سرایان تمام دوران نام می‌برند، در طول ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای‌اش یکی از چهره‌های اصلی فرهنگ عامه بوده است.

دیلن، نامه‌ها را بین سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ به دوست دختر دبیرستانی‌اش نوشت. در آن زمان او هنوز به عنوان باب زیمرمن شناخته می‌شد.

زیباترین کتابفروشی جهان نامه‌های عاشقانه رابرت دیلَن را ۶۷۰ هزار دلار خرید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا