فرهنگ و هنر

سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی در کردستان آغاز شد

طالب محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118اظهار داشت: سامانه سنجش برای نوبت گیری نوآموزان پیش‌دبستانی از امروز فعال شده است و مدیران مراکز پیش‌دبستانی می‌توانند با وارد کردن کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز ورود نسبت به نوبت‌گیری نوآموزان اقدام کنند.

وی افزود: مدیران مراکز پیش‌ دبستانی می‌توانند از تاریخ اعلام شده نسبت به نوبت‌گیری درسامانه سنجش به آدرس https://tashkhis.csdeo.ir/ اقدام کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی از شیوه‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند، اظهار داشت: تشخیص به موقع علاوه بر اینکه از بروز و تشدید معلولیت‌ها جلوگیری می‌کند در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی و محدودیت‌های خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در راستای ساخت جامعه بالنده و پویا بهره‌مند شوند.

به گفته وی نقش آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش‌آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا