فرهنگ و هنر

سند مالکیت حریم “جمعه مسجد” اردبیل اخذ شد

فردین عینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118اظهار کرد: با پیگیری‌های واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی و حل مشکل حدود اربعه جمعه مسجد اردبیل، روز گذشته سند رسمی مالکیت حریم آن به مقدار یکهزار و ۳۰۰ متر مربع صادر شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب با اخذ سند مالکیت واحد برای تعدادی از اموال غیرمنقول و تجمیع آنها در یک سند، حریم جمعه مسجد اردبیل به عنوان یک بنای تاریخی ثبت ملی شده، آزاد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این سند رسمی مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اردبیل به صورت تجمیعی به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شده است.

وی یادآورشد: اسناد مربوط به املاک موجود در حریم بنای تاریخی جمعه مسجد، سال‌ها پیش توسط اشخاص حقیقی به میراث‌فرهنگی واگذار شده بود اما به دلیل تعارض در حدود، تاکنون اخذ سند تجمیعی امکان پذیر نبود.

جمعه مسجد اردبیل در شمال شرقی شهر بر روی یک تپه باستانی قرار گرفته و بازمانده مسجد عظیم، گسترده و کم‌نظیری است که در دوره‌های مختلف اسلامی بویژه در دوره سلجوقی شکل گرفته و تا اوایل صفوی معمور و آباد بوده است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و مناطق گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا