فرهنگ و هنر

سه جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه در استان‌ها برگزار می‌شود

مهدی آذرپندار روز چهارشنبه در گفت وگو با کا 118افزود: براین اساس قرار است شصت و پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان با عنوان ” ایساتیس” در یزد و جشنواره های شصت و ششم و شصت و هفتم نیز که هنوز عنوان‌های آنها مشخص نشده به ترتیب در بوشهر و یاسوج برگزار شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما در انجمن سینمای جوان تولید است اظهار کرد: تولیدات انجمن سینمای جوان معطوف به استان‌ها است در همین ارتباط امسال ۷۰ درصد بودجه این انجمن به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

آذرپندار با بیان اینکه از یکهزار و ۹۹۶ فیلم ارسال شده برای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها ۹۹ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای فضایی برای مشارکت هنرمندانی است که امکان شرکت در جشنواره های ملی – از جمله جشنواره فیلم کوتاه تهران که یکی از ۶۰ جشنواره برتر دنیا به شمار می‌رود – را ندارند، فراهم می‌کند.

به گفته آذرپندار جشنواره های منطقه‌ای فضایی برای نمایش فیلم‌های کوتاه هنرمندان استان‌ها فراهم می‌کند تا این استعدادها از دیده شدن محروم نشوند.

دفاتر انجمن سینمای جوان پس از ۱۲ سال تجهیز می‌شوند

آذرپندار گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به تخصیص اعتبار لازم دفاتر انجمن سینمای جوان پس از ۱۲ سال به امکانات روز تجهیز می‌شوند.

وی اظهار کرد: قرار است برای هر دفتر ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از طرف انجمن سینمای جوان تخصیص یابد که در کنار کمک استان ها می تواند به تجهیز آنها منجر شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: با توجه به تعهد ۲۵۰ میلیون تومانی استاندار بوشهر امسال انجمن سینمای جوان این استان با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا