فرهنگ و هنر

شخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارها

معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار تهران بر استفاده از شخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارها تاکید کرد و این اتفاق را امری تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان دانست.

به گزارش کا 118 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار تهران، گفت: شکل‌گیری تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان و رسانه می‌تواند در تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان نقش مهمی ایفاء کند.

وی خاطرنشان کرد: چنین نمایشگاه‌هایی بضاعت و قابلیت خوبی برای بازارسازی فرهنگی به نمایش می‌گذارد و نشان از افق روشنی دارد و اگر تعامل خوبی بین طراحان و تولیدکنندگان با رسانه شکل بگیرد، می‌تواند در تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان، نقش مهمی ایفاء کند.

معاون سیما اظهار کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان و طراحان نوشت‌افزار در حال حاضر استعداد و توانمندی‌های خوبی کسب کرده‌اند و وقتی رسانه هم این ظرفیت را می‌بیند، برای ورود جدی‌تر به این میدان راغب‌تر می‌شود و می‌تواند در نظام توزیع و تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار کودکان و نوجوانان مشارکت داشته باشد.

برمهانی گفت: در فرآیند تولید محصول دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه می‌توانند به عنوان مبدا و نقطه عزیمت باشند و قطعا حمایت دولتی می‌تواند در تبلیغ و ترویج شخصیت‌ها تسهیل و تسریع‌کننده باشد.

شخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارها

وی همچنین درباره چالش‌های سازمان صداوسیما در شکل‌دهی به بازارهای فرهنگی جانبی شخصیت‌های رسانه‌ای، توضیح داد: از جمله اشکالات این است تا زمانی که تولیدکننده سودش را از فرآیند تولید برنامه کسب کند، دغدغه چندانی در تجاری‌سازی شخصیت‌های اثرش ندارد و از سوی دیگر پیش‌تر اقدامات خارج از ضوابط و عدم رعایت حق کپی رایت داخلی بر مشکلات این حوزه دامن می‌زده است.

معاون سیما ادامه داد: بالطبع صداوسیما وقتی اثری را خلق می‌کند حق مالکیت معنوی شخصیت‌هایش متعلق به سازمان است اما معتقدیم می‌شود شخصیت‌های محبوب مخاطبان در جامعه دیده شود و تجاری‌سازی در خصوص آن صورت گیرد.

او سپس خاطرنشان کرد: معاونت سیما یکی از اعضای شورای واگذاری حق مالکیت معنوی آثار بوده و نظر موثری در آن دارد و حتما نگاه حمایتی در این شورا نسبت به این مهم نیز وجود دارد.

برمهانی همچنین درباره نمونه‌های تعامل رسانه و تولیدکنندگان نوشت‌افزار تصریح کرد: همان طور که در بازدید امروز مشاهده کردید یکی از غرفه‌ها با استفاده از یکی از شخصیت‌های شبکه کودک، تولید و عرضه محصول داشته است که درخواست استفاده از شخصیت‌های دیگر رسانه را هم داشت.

معاون سیما در پایان صحبت‌هایش درباره حمایت سیما در پویش «همه حاضر» هم گفت: ما همچون گذشته در حمایت از این پویش و جلب مشارکت مردم در تامین نوشت‌افزار فرزندانمان در نقاط محروم کشور آمادگی کامل داریم.

به گزارش کا 118، نمایشگاه نوشت‌افزار تهران از اول شهریور به مدت ۱۸ روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برپاست و میزبان مخاطبان خواهد بود. در این مدت برخی شبکه‌های سیما در فواصل زمانی برنامه‌های خود، ارتباط‌هایی با آن برقرار کرده‌ و به این رویداد پرداخته‌اند.

شخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارهاشخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارها

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا