فرهنگ و هنر

شهید مرودشتی حرم شاهچراغ در کنار همرزمانش آرام گرفت

به گزارش کا 118، این آیین با حضور گسترده مردم منطقه در روستای اَشجرد ابرج از توابع بخش درودزن شهرستان مرودشت برگزار و پیکر این جانباز دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای این روستا در کنار همرزمانش آرام گرفت.

 پسر شهید کیاسی پیش از این گفته است: پدرم چهارشنبه چهارم آبان‌ماه برای همراهی خواهرم که دانشجوی دانشکده پزشکی است، از مرودشت به شیراز آمده بود که قبل از بازگشت به سمت مرودشت تصمیم به زیارت حرم مطهرحضرت شاهچراغ گرفته بود.
به گفته وی، شهید کیاسی ۶ سال در جبهه‌های جنگ حضور فعال داشت و چند سال به اسارت درآمد و در نهایت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به آرزوی خود مبنی بر شهادت رسید.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

پیش از آن، صبح یکشنبه پیکرهای ۶ شهید حمله تروریستی چهارم آبان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر دستان مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تشییع و در این آستان مقدس به خاک سپرده شدند.
به گزارش خبرنگار کا 118،  این حادثه تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید داشت که از این تعداد، پنج شهید اهل شیراز و نیز یک خادم حرم مطهر شاهچراغ (ع) اهل استان گیلان، روز یکشنبه هشتم آبان ۱۴۰۱ با حضور گسترده مردم در این آستان مقدس به خاک سپرده شدند.
پیکرهای مطهر ۱۱ شهید پس از تشییع و بدرقه باشکوه روز شنبه هفتم آبان در شیراز و مشهد به استان فارس بازگشته بود.

پیکر شهید بهادر آزادی نیز یکشنبه در شهرستان فسا خاکسپاری شد.
بر این اساس، پیکرهای امید خوب فرزند هوشنگ  اهل دهدشت و پدر وی، هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد و پیکر علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان در استان کرمان آرام گرفتند.
بر این اساس، پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این روز جمعه برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۳۰ نفر را مجروح کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا