فرهنگ و هنر

شکست تحریم؛ در پردیس ملت چه خبر است؟+ فیلم

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، جشنواره فیلم کوتاه تهران، پس از ۳۸ دوره برگزاری، هم‌اکنون به بلوغی دست یافته که آن را به رویداد قابل وثوقی برای هنرمندان و سینمادوستان تبدیل کرده است. رسیدن به چنین جایگاهی سبب شده تا هجمه‌های سنگینی علیه این رویداد شکل بگیرد.

این هجمه‌ها برای امسال که با اغتشاش مقارن شده، شکل دیگری داشته است. به نحوی که تقریبا با تمامی کارگردانان بخش مسابقه این رویداد و حتی مهمانان ورک‌شاپ‌ها تماس گرفته شده و از آنها خواستند تا از حضور در این دوره از جشنواره انصراف دهند؛ تلاشی که به جز ۲ کارگردان، هیچ سینماگر دیگری از آن اطاعت نکرد.

نکته جالب اینکه یکی از این ۲ کارگردانی که متن انصراف خود را از جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر کرده بود، طی روزهای اخیر در پردیس ملت رویت شد و این بدان معناست که تحریم جشنواره، با شکست مواجه شده است. به جز این مورد، این روزها فیلم‌ها و تصاویر رشک‌برانگیزی از پردیس ملت منتشر می‌شود. اسنادی که نشان می‌دهند مخاطبان برای تماشای فیلم‌های جشنواره، صف کشیده‌اند یا سالن‌های مملو از مخاطبانی که صندلی خالی ندارند.

این میزان استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران، فراتر از میزان تصور است. دبیرخانه این جشنواره، با ازدحام خبرنگاران، اهالی رسانه و منتقدانی مواجه است که درخواست صدور کارت دارند. فارغ از این موارد، میزان مشارکت مخاطبان در رای‌گیری پایان هر فیلم، بسیار بیشتر از ادوار گذشته است. به‌طوری که تنها در روز نخست جشنواره که یک روز کاری بود، بیش از هزار رای مردمی، به سبد ریخته شد که آمار قابل توجهی است. در ورک‌شاپ‌ها و کلاس‌های انتقال تجربه نیز استقبال خوبی از سوی مخاطبان به عمل‌ آمده است.

استقبالی که سبب شد تا جشنواره فیلم کوتاه تهران در صدر اخبار سینمایی این روزهای رسانه‌های کشور قرار بگیرد. تمام این شواهد نشان‌دهنده آن است که سیاست تحریم و انزوای جشنواره فیلم کوتاه، با شکست سنگین مواجه شده است. آن‌قدر سنگین که پردیس سینمایی ملت در این روزها، به نبض تپنده سینمای ملی تبدیل شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا