فرهنگ و هنر

طرح مجازی پویش جهاد علمی در مدارس شبانه روزی کردستان آغاز شد

این طرح در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و جبران افت یادگیری ناشی از آموزش در فضای مجازی در قالب برگزاری کلاس‌های تقویتی به صورت مجازی توسط دبیران مجرب و توانمند دبیرستان ماندگار البرز شهر تهران، برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و لازم‌التوجه اجرا می‌شود.

 طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان روز سه‌شنبه در این ارتباط به خبرنگار کا 118گفت: سایت http://mandegaralborz.sch.ir/ برای ورود به کلاس‌های آموزشی، آزمون و پیگیری سایر اقدامات باز است و مدیران مدارس با کد مدرسه به عنوان کد کاربری و رمز عبور می‌توانند وارد شده و یا حتی به صورت مهمان نیز می توانند دانش‌آموزان و دیگر افراد را هم بهره‌مند سازند.

وی افزود: بنا به ضرورت به غیر از مدارس شبانه‌روزی، مدارس لازم‌التوجه، حاشیه‌شهرها، روستاها و مدارس نمونه دولتی نیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده و کلاس‌های مجازی این طرح برخوردار شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مسوولیت مستقیم و اجرای طرح پویش جهاد علمی در واحد آموزشی بر عهده مدیران واحد آموزشی است، گفت: دانش‌آموزان به چند طریق از جمله گروهی امکان برقراری ارتباط و بهره‌وری از کلاس‌ها را دارند.

وی اضافه کرد: مدیر، معاونین و یا دبیران می‌توانند دانش‌آموزان خوابگاهی را در سالن اجتماعات و یا نمازخانه جمع کرده و با قید کد کاربری و رمز ورود که همان کد مدرسه است، برای هر کلاس طبق ساعات ذکر شده در برنامه به صورت آنلاین نسبت به پخش برنامه با نت و تلویزیون خوابگاه، اقدام کنند.

سالاروندیان اظهار داشت: در مراکز خوابگاهی و یا مدارسی که دانش‌آموزان امکان دسترسی به نت و موبایل را دارند، دانش‌آموزان با ورود به صورت مهمان و یا با کد کاربری و رمز عبور که همان کد مدرسه است، خود شخصاً می توانند به صورت آنلاین از کلاس‌ها برخوردار شوند.

به گفته وی همچنین امکان دسترسی به فیلم ضبط شده کلاس‌ها به صورت آفلاین وجود دارد و مدیر، معاونین، دبیران و دانش‌آموزان می توانند فیلم آموزشی کلاس‌ها را خارج از برنامه آنلاین دریافت و مورد استفاده قرار دهند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا