فرهنگ و هنر

فرماندار بهار: صادرات سفال لالجین سالانه ۲ میلیون دلار ارزآوری دارد

روح الله نباتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار کا 118، شهر لالجین را قطب تولید سفال و خوشه صادراتی در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: سفال، شیشه‌ دست‌ساز و انواع مجسمه، از صنایع دستی صادراتی شهر لالجین به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۲۰۰ کارگاه سفال خانگی و کارگاهی در سطح شهرستان بهار و نیز ۳۲۰ واحد تولیدی سفال و سرامیک واقع در شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین فعال هستند.

فرماندار بهار افزود: در راستای اهداف سند راهبردی و توسعه اشتغال این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از هشت هزار نفر اشتغال مستقیم و ثابت و ۲ هزار نفر نیز اشتغال متغیر در بخش سفال شهر لالجین ایجاد شده است.

معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی همه کارگاه های تولیدی صنایع دستی لالجین

نباتی، مهمترین درخواست صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهر جهانی لالجین از دولت سیزدهم را حل مشکلات مالیاتی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، با پیگیری های مستمر فرمانداری بهار برای حمایت و رفع موانع تولید و نیز با موافقت استاندار همدان تمامی کارگاه های تولیدی صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی به عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه جلسه ستاد تسهیل تمامی کارگاه های دارای پروانه تولید کارگاهی از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم از گروه یک به گروه سه مودیان مالیاتی تغییر یافتند و با ارائه اظهارنامه و نگهداری خلاصه وضعیت، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار بهار اظهار داشت: مطابق فراخوان‌های صورت گرفته، مالیات بر ارزش افزوده کارگاه های صنایع دستی که از ابتدا مشمول مالیات بر ارزش افزوده نشدند اداره کل امور مالیاتی موظف به رعایت این مصوبه است.

شهرستان بهار با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان همدان و در مسیر همدان به سمت کرمانشاه و سنندج قرار دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا