فرهنگ و هنر

ماموریت خادمی برای توسعه حرم حسینی را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت کا 118آیت الله کاظم صدیقی امروز ۲۲ آبان در همایش تجلیل از خادمین مواکب اربعین حسینی گفت: مملکت ما حسینی است و صاحب دارد و باید ماموریت توسعه صحن حضرت زینب (س) در حرم حسینی بیش از پیش جدی گرفته شود. اسلام هر چه دارد، به برکت وجود حضرت زینب (س) دارد. آن حضرت به لحاظ درایت، اقتدار و زنده نگه داشتن اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و حضرت زینب (س) با از خود گذشتگی، اسلام را بیمه کرد.

رییس هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود، کربلا هم نبود. زیرا که هر چه اسلام دارد به برکت وجود ایشان دارد. حضرت زینب (س) با دفاع از ولایت، امامت و شهادت اسلام را احیا کرد که به همین منظور ایشان از جایگاه بسیار بالا و ویژه ای برخوردار است. 

ماموریت خادمی برای توسعه حرم حسینی را جدی بگیرید

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: خدا را شاکریم که توفیق توسعه حرم حضرت زینب (س) به ما ایرانیان سپرده شده که باید قدردان آن باشیم. 

موضوع ظهور امام زمان (عج) در پیاده روی اربعین تجلی یابد

محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران گفت: اربعین با برپایی موکب‌ها پرشورتر می‌شود. زمانی بود که کم‌تر کسی موکب داشت و مردم اطلاعاتی درباره پیاده روی اربعین نداشتند. اگر قرار باشد ظهور در عصر ما اتفاق بیافتد و دنیا فرمایش امام زمان (عج) را بشنود که من منتقم خون حسین (ع) هستم باید در اربعین این امر جلوه کند.

وی افزود: ما رویکرد گام دوم انقلاب اسلامی را برای تمدن‌سازی داریم که باید گفت چگونه واقعیت اصیل را که در دنیای غربی به سخره گرفته می‌شود، می‌توان با موکب‌داری نشان داد. در اربعین دکتر و مهندس پای کار زائر می‌آید و حتی سرویس های بهداشتی را می‌شویند و با افتخار به زائران حسینی خدمت می کنند. 

نایبی ادامه داد: سال گذشته مقام معظم رهبری در جمع عزاداران اربعین به جهاد تبیین اشاره فرمود که در جمع عزیزان منبری و کسانی بود که با مخاطب در ارتباط هستند. اگر قرار باشد من و شما جهاد تبیین انجام ندهیم، چه کسی باید به آن بپردازد؟ دشمن هیچ راه دیگری برایش وجود ندارد و گزینه‌ای برایش باقی نمانده است. هر روز برگ برنده در دست ماست و هیچ چیزی باقی نمانده جز اینکه ما را از واقعیت دور کنند.

وی افزود: اینکه در اوج‌تحریم، عضو شانگهای می‌شویم یا در همه عرصه‌ها به مقام و رتبه می‌رسیم، افتخاری برای ایران اسلامی است اما دشمن می‌خواهد موفقیت ما شنیده و دیده نشود. اگر ما ضعیف هستیم چرا اینقدر توطئه ولشکرکشی می‌کند؟ این نظام برای امام حسین (ع) است و ما باید موفقیت کشور را تبیین کنیم که در این عرصه موکب‌داران هم باید پای کار بیایند و در هر گوشه و ‌کناری دستاوردهای این انقلاب و موفقیت‌های کشور را بیان کرده و تبلیغ کنند.

همایش تجلیل از خادمان موکب های اربعین حسینی با حضور مسئولان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و برخی مسئولان فرهنگی در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا