فرهنگ و هنر

مجلس یادبود استاد سیدرضا موید در تهران برگزار می‌شود

به گزارش کا 118، در اطلاعیه‌ این سه شاعر آمده است: درگذشت تاسف برانگیز شاعر بلند آوازه آیینی پیرغلام با اخلاص سید رضا موید خراسانی رابه  بیت شریف آن مرحوم، قافله عاشقان اهل بیت (ع)، شاعران، مداحان و اصحاب فرهنگ و ادب تسلیت می گوییم. به پاس دهها سال تلاش خالصانه آن شاعر در عرصه شعر و ادب آیینی، حضور پر برکت در سال‌های دفاع مقدس و تمامی مقاطع انقلاب و نیز خدمت صادقانه در حرم علی بن موسی الرضا (ع)، مجلس بزرگداشتی در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور دوستان و علاقه مندان آن مرحوم و عاشقان حسینی در مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) واقع در ضلع شمالی تقاطع بزرگراه امام علی(ع) جنوب و شهید محلاتی برگزار می شود.

مرحوم سیدرضا مؤیّد فرزند سید محمد متخلص به «مؤیّد» در سال ۱۳۲۱ هجری شمسی در مشهد در خانواده‌ای مذهبی و علاقمند به امور دینی متولد شد، و پس از تحصیلات ابتدایی به شغل آزاد روی آورد. وی که رباعیات و غزل‌هایش در دوشنبه‌ها و پنجشنبه های تشییع شهدا در مشهد در خاطره‌ها ماندگار شده است، از شعرای برجسته آیینی و انقلابی کشور بود. 

شعر معروف خدا کند که بیایی یکی از آثار ماندگار اوست و مجموعه اشعار او در طول سال ها، از  گل های اشک تا بهار بی خزان مجموعه ای غنی از معارف ناب دینی بوده اند که در کالبد ادبیاتی معرفتی و در عین حال مردمی جلوه کرده اند.

مراسم وداع با پیکر شاعر آئینی و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع)، سید رضا موید، امروز – شنبه – ۱۶ مهرماه – با حضور دوست‌داران و علاقه‌مندان به خاندان اهل بیت(ع) و با حضور جمعی از ذاکران، مداحان، شاعران و اهالی فرهنگ خراسان در بنای تاریخی تکیه کرمانی‌های مشهد برگزار و پیکر این شاعر آئینی در حرم رضوی به خاک سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید پور احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر نیز در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر آئینی را تسلیت گفتند.

سید رضا موید خراسانی عصر روز گذشته، ۱۵ مهرماه، پس از ۲ هفته بستری در بیمارستان‌ به علت عارضه کلیوی دار فانی را وداع گفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا