فرهنگ و هنر

مسئولان با زبان سینما به معرفی ظرفیت استان ها بپردازند

به گزارش خبرنگار کا 118، محمد خزاعی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: سینما به عنوان یک رسانه استراتژیک است که مسئولان می‌توانند از این ابزار در معرفی ظرفیت استان‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: تصویرسازی اهمیت ویژه ای در دوران معاصر دارد و ابزار قدرتمندی در معادلات و مناسبات فرهنگی و اجتماعی دنیا به شمار می‌رود در همین ارتباط در جنگ رسانه ای امروز بدون تردید، سینما ابزاری نقش آفرین است.

خزاعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به سینما دارند و از آن به عنوان کلید پیشرفت و توسعه یاد می‌کنند اظهار کرد: سینما نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در تربیت نسل‌های جدید نقش آفرین است.

خزاعی اضافه کرد: با وجود اینکه سینما می‌تواند در حل مشکلات کشور راهگشا و تاثیرگذار باشد اما هنوز بسیاری از مدیران شناخت دقیقی از کارکردهای متنوع سینما ندارند.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت صاحب سینما شوند.

خزاعی با تاکید براین نکته که سینما می‌تواند به کمک توسعه و پیشرفت استان‌ها بیاید، گفت: ورود بخش‌های خصوصی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها، توسعه زیرساخت، روان سازی شرایط برای بهره گیری از ظرفیت‌های تولیدی استان‌ها، رونق و ارتقای رویدادهای سینمایی و ساختارهای آموزشی استانی و شناسایی استعدادهای جدید از الزامات توسعه ملی حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت خوبی برای رشد و رقابت سینمایی و فرهنگی دارد اظهار کرد: با توجه به فضای پرتحرک فرهنگی و تبلیغاتی کشورهای منطقه نباید روحیه انفعالی نسبت به تحرکات جدی فرهنگی و سینمایی منطقه داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور افزود: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه و هم افزایی گسترده تر بتوانیم تغییراتی در حوزه سینمای استان‌ها ایجاد کنیم.

خزاعی تاکید کرد: امروز با سیاست گسترش عدالت فرهنگی دولت سیزدهم تلاش می شود از پدیده مهاجرت هنرمندان به تهران پیشگیری شود.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی استان بوشهر گفت: این استان در حوزه سینما برغم برخورداری از ظرفیت های مستعد و نیروی انسانی خوب، شرایط مطلوبی به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی ندارد.

به گفته خزاعی استان بوشهر بنا به شرایط عمومی و ظرفیت‌های خوب استانی و در عین حال، کمبود سالن سینما در اولویت سازمان سینمایی قرار دارد و تلاش می‌شود این سفر به توسعه سینما، تولید و تجهیزات مراکز آموزشی و زیرساختی استان بوشهر منجر شود.

در این سفر محمد رضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان‌های سازمان سینمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور، معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی همراهی می کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا