فرهنگ و هنر

معاون رئیس‌جمهور به تماشای «جهان بانو» نشست

به گزارش کا 118، سید محمد حسینی در حاشیه تماشای نمایش جهان بانو با تهیه‌کننده و کارگردان و برخی از عوامل این نمایش دیدار و ضمن قدردانی از زحمات آنان اظهار داشت: جهان بانو اثر هنری تاثیر گذار و بسیار ارزشمند است که در آن آیات و مضامین قرآنی در قالب هنر به زیبایی به نمایش در آمده است‌.

وی تصریح کرد: در این اثر هنری از جلوه‌های نور، تصویر، آهنگ و موسیقی به نحو مطلوب استفاده شده و فرم و قالب و مضمون و محتوای آن برای مخاطب بسیار جذاب است و جا دارد که این گونه نمایش ها در شهرهای مختلف به نمایش درآید.

 معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: در زمانی که دشمنان با توطئه‌های مختلف تلاش می کنند زنان را از نقش مهم و اثرگذار خود بیگانه کنند، بیان سیر تاریخی زنان نام آور و تأثیرگذار و معرفی زنان شاخص تاریخ معاصر و صبر و استقامت و قدرت روحی آنان در دوران دفاع مقدس می تواند برای مخاطب به ویژه بانوان و دختران کشورمان الهام بخش باشد.

حسینی در خصوص استفاده از زبان هنر برای پاسخگویی به ابهامات و شبهه‌های موجود در سطح جامعه گفت: بدون تردید زبان هنر دلنشین و ماندگار بوده و از اثر پذیری بالایی از سوی مخاطب برخوردار است و در زمانه‌ای که دیگران برای تأثیرگذاری بر افکارعمومی از ابزار هنر و رسانه استفاده می کنند ما هم حتماً باید پیشرفته‌ترین ابزارهای هنری و رسانه‌ای را با محتوای مناسب و سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود عرضه کنیم و استفاده مطلوب از زبان هنر امری ضروری است.

در این دیدار همچنین حسن بزرا  گزارشی از روند تدوین و اجرای نمایش جهان بانو ارائه کرد.

نمایش «جهان بانو» درباره زنان تأثیرگذار و تاریخ‌ساز است و از ابتدای عالم تا زمان حال را دربرمی‌گیرد.

این نمایش از خلقت حضرت حوا آغاز می‌شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) را روایت می‌کند و پس از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می‌شود و نقش زنان تأثیرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت عصر حال را به تصویر می‌کشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا