فرهنگ و هنر

معاون رئیس جمهور: احراز شهادت نیروها در اغتشاشات اخیر با یگان و مسئول اعزام‌کننده است

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت کا 118، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه -۱۵ آبان- در نشست خبری که در ساختمان بنیاد شهید برگزار شد، اظهارداشت: در قانون، شهید به کسی اطلاق می‌شود که در درگیری با گروه معاند ترور می‌شود در اغتشاشات اخیر شورای تامین استان موارد را بررسی می‌کند و احراز شهادت با یگان و مسئول اعزام‌کننده است.

وی افزود: در جریان اغتشاشات اخیر آمار دقیق نمی‌توان ارائه داد برخی‌ها رهگذر بود تشخیص براساس شورای تامین و وزارت اطلاعات است خلا قانونی وجود دارد مثل پرسنل محیط زیست یا گروه‌های جهادی یا امدادگر وجود دارد قبلا عناوینی با عنوان شهید خدمت و فداکار خدمت در نظر گرفته شده بود و فقط عنوان شهید به آنان تعلق می‌گرفت اما اکنون کسی که عنوان شهید را دریافت می‌کند از مزایای در نظر گرفته شده بهره‌مند می شوند. بنیاد شهید فقط پرونده‌هایی که از شورای تامین ارسال می‌شود را بررسی شکلی می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) بیان کرد: در شاهچراغ مظلومیت مردم در نحوه کشتار که توسط یک نفر سلاح به دست جمعیات مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند یا نحوه برخورد با نیروهای امنیتی است خبرنگاران باید به حفاظت از دستاوردها و ایثارگری‌ها شهدا بپردازند.

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: دشمن می‌خواست یک حکومت دیکتاتوری و وحشیگری ایجاد کند آنها حتی اجزای داخلی خود را ترور می‌کردند به راحتی از عرصه خارج نشدند و ١٧ هزار نفر در این راه شهید شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشت اسناد لانه جاسوسی را در کتاب‌ها بیاید از دولت مصدق آغاز کرد که دوست داشت با آمریکا در ارتباط باشد به همان دولت هم رحم نکردن و آن را سرنگون کردند چون فقط به دنبال نفت ما بودند این مسائل را رسانه‌ها باید به صورت مکرر بیان کنند.

این گزارش در حال تکمیل شدن است …

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا