فرهنگ و هنر

معرفی نمایشنامه شکسپیر و نقد موسیقی در رادیو ایران

به گزارش کا 118از شبکه رادیویی ایران، برنامه تالار آیینه رادیو ایران یکشنبه ها و سه شنبه ها به معرفی کتاب می پردازد.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه تالار آیینه بیان کرد: سه شنبه هفدهم آبان ماه کتاب نمایشنامه آنتونیوس و کلئوپاترا اثر ویلیام شکسپیر معرفی می شود.
وی ادامه داد: ویلیام شکسپیر نابغه‌ی بی‌همتای ادبیات انگلیسی، در قرن شانزدهم و اوایل سده‌ی هفدهم میلادی زندگی می کرد. او با نگارش نمایشنامه‌های برجسته‌ای چون هملت، مکبث و شاه لیر، نام خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ادبای تمام اعصار به ثبت رساند.
 ویلیام شکسپیر در مقام نمایشنامه‌نویس، نه قاضی است و نه موعظه‌گر، او بیش از هر چیز، راوی است؛ راوی‌ای خبره در کار خود که تمام عواطف و احوال انسانی را به‌مثابه‌ی مصالحی برای برپایی ساختمان عظیم روایت خود می‌بیند.
 مبشری افزود: نمایشنامه آنتونیوس و کلئوپاترا تراژدی غم انگیزی از یک درام باشکوه از عشق و جنگ است، بین یک امپراتوری و عشق.
 آنتونیوس و کلئوپاترا از لحاظ موقعیت و احساسات جسور در میان برترین دستاوردهای شکسپیر قرار دارد.
تهیه کننده تالار آیینه در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

عصر «فیروزه» ای در «باغ هنر»
برنامه‌ رادیویی باغ هنر که از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی روز اختصاص دارد.

 وحید بیات تهیه کننده این هفته برنامه باغ هنر اعلام کرد: سه شنبه هفدهم آبان قطعه فیروزه اثر اهورا ایمان نقد و بررسی می شود.

بیات ادامه داد: محمدرضا طغرل جردی با نام هنری اهورا ایمان، شاعر، ترانه‌سرای معاصر و خواننده ایرانی است وی در این عرصه با افرادی همچون بابک بیات، احسان خواجه امیری، علیرضا قربانی، محمد اصفهانی، حمیدرضا حامی، مجید اخشابی، ناصر عبداللهی، مانی رهنما، فریدون شهبازیان، رضا صادقی و همایون شجریان همکاری داشته‌است.

معصومیت از دست رفته، وفا، شکرانه، سام و نرگس و خاکستر و باد فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که ایمان ترانه‌سرایی برای تیتراژ آن‌ها را بر عهده داشته‌است.

بیات افزود: در باغ هنر سه شنبه هفدهم آبان با حضور مرتضی لطفی آهنگساز خواننده و معلم آواز، خلیل شفیعی شاعر و منتقد ، مرتضی غلامی کارشناس آواز و وحید طاهرخانی ترکیب و نهایی ساز قطعه فیروزه نقد فنی و محتوایی می شود.

باغ هنر از شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران پخش می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا