فرهنگ و هنر

نگارخانه‌های پایتخت رنگ طبیعت گرفتند

به گزارش کا 118از فرهنگسرای سرو، نمایشگاه سوخت‌نگار «نقش طبیعت» آثار مژگان اینانلو شامل ۲۴ اثر، با موضوع پرتره حیوانات از هفتم تا ۱۳ آبان ماه، ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) برپاست.

مژگان اینانلو دانشجوی فوق لیسانس صنایع دستی است، وی دارای مدارک سازنده پاپیه ماشه از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و از موسسه نارین و کالج آویسنا گرجستان، لاکی روغنی یک، پاپیه ماشه یک از پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور است. وی مدرس دوره‌های مقدماتی و پیشرفته نقاشی روی شیشه ویترای در موسسه هنری نارین است و در برگزاری کارگاه و دوره‌های کوتاه مدت در زمینه صنایع و سفال کودک فعالیت داشته است.

«طبیعت امیدوار» در نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه نقاشی «طبیعت امیدوار» با هدف ارتقای ذائقه بصری، معرفی آثار هنری، معرفی سبک نقاشی  و… با آثاری از معصومه دانش‌پی از پنجم تا دهم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر  به سبک رئالیسم با موضوع طبیعت و تکنیک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، آبرنگ و مداد رنگی است.

«دریاورد» در فرهنگسرای ابن سینا

نمایشگاه تکه چوب‌های مفهومی «دریاورد» شامل آثار علیرضا علیزاده مدنی از ششم آبان ماه به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا به نشانی میدان صنعت، ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا برپاست. علیزاده مدنی با استفاده از چوب‌های رها در دریاها به خلق مجسمه و آثار خلاقانه در حوزه هنرهای تجسمی پرداخته است. نگاه متفاوت برگرفته از تخیل قوی، دستمایه خلق این آثار است.

«هفت رنگ» در نگارخانه آفرینش نور

نگارخانه آفربنش نور مجتمع فرهنگی هنری نور منطقه پنج، نمایشگاه هنرهای دستی و تزیینی با عنوان «هفت رنگ» را به سرپرستی آروین قربان برپا کرده است. آروین قربان از مربیان مجرب و با سابقه فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ منطقه پنج است که طی سالیان متمادی به امر آموزش در رشته‌های شمع‌سازی و ساخت جعبه‌های کادویی مشغول است، سرپرستی این نمایشگاه را که محلی برای نمایش آثار هنرجویانش است، بر عهده دارد و تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی برپا کرده و در برنامه‌ها و جشنواره‌های زیادی حضور داشته است.

در طول برگزاری نمایشگاه «هفت رنگ»، روزهای یکشنبه (هشتم و ۱۵ آبان ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ کارگاه هنری آموزشی رایگان با حضور آروین قربان برگزار می‌شود که ورود برای عموم بانوان آزاد است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «هفت رنگ» می‌توانند تا ۱۸ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهیدستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند.

«آموزش، مهارت، اشتغال» در برج آزادی

نمایشگاه انفرادی عکس «آموزش، مهارت، اشتغال» با آثاری از الهه پهلوان موسس آموزشگاه عکاسی فنی و حرفه‌ای ششم آبان ماه در نگارخانه آسمان برج آزادی افتتاح شد. این نمایشگاه با ۲۰ اثر در سایز ۵۰ در ۷۰، برای گسترش آموزش‌های مهارت محور و کارآفرینی و اشتغال موثر کارآموزان و هنرجویان و معرفی رشته‌های مهارتی که در نتیجه وارد عرصه ی بازار کار می‌شوند در قالب نمایشگاه عکس به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه «آموزش، مهارت، اشتغال» تا ۱۲ آبان همه‌ روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه آسمان برج آزادی برپاست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا