کارگری

هوشمندسازی و شفافیت برنامه زاهدی وفا برای بهبود اقدامات وزارت تعاون است

هوشمندسازی و شفافیت برنامه زاهدی وفا برای بهبود اقدامات وزارت تعاون است

نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: زاهدی وفا هوشمندسازی، داده محور کردن، شفافیت، ایجاد ارتباط بین شرکت ها و سازمان های این زیرمجموعه را در دستورکار خود دارد.

به گزارش خبرنگار کا 118، الهویردی دهقانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اقدامات دشمن شکست خورده به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی در ایجاد اغتشاشات در کشور را محکوم و هشدار می دهم که به تجربه ۴۳ ساله شکست های خود از مردم بصیر ایران مراجعه و عبرت بگیرند و از شیطنت و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دست بردارند در غیر این صورت شعله های خشم مردم ولایی و انقلابی ایران دودمانشان را برباد خواهد داد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: صلاحیت علمی و عملی وزیر پیشنهادی مشخص شده است و رئیس جمهور نیز صلاحیت های ایشان را تائید کردند.

وی با اشاره به نقش تعاون در اقتصاد، اضافه کرد: وزیر پیشنهادی استاد دانشگاه بوده و در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا به علم آموزی پرداخته است، آیا درس خواندن در دانشگاه های بین المللی جرم است، مگر پیامبر اسلام نفرمودند که علم را فرا بگیرید حتی در چین.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که مگر وزیر پیشنهادی اطلاع داشت که ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شود که فرزندانش را در ایران به دنیا بیاورد، ادامه داد: ایشان در حوزه اجرایی نیز از تجربه خوبی برخوردار بوده و در وزارت اقتصاد و تامین اجتماعی فعالیت کرده همچنین با توجه به اینکه ۳ ماه سرپرست وزارت تعاون بوده به صورت کامل به اهداف این وزارتخانه تسلط دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دولت کوچک است، ادامه داد: آیا بهتر نیست فردی که توانایی اداره زندگی خود را داشته و موفق است برای این وزارتخانه انتخاب شود.

وی تصریح کرد: برخی مطرح می کنند که چرا وزیر پیشنهادی اموال خود را ثبت نکرده، باید گفت که ایشان فعلا مسئولیتی برای ثبت اموال ندارند و در صورتی که وزیر شود باید لیست اموال خود را ارائه کند.

دهقانی با بیان اینکه نباید مشکلات انباشته شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۴۳ سال گذشته موجب شود که وزیر پیشنهادی را محکوم کنیم، تصریح کرد: ایشان مسئول کار دیگران نیست.

وی گفت: برخی عدم تعامل وزیر پیشنهادی با مجلس را مطرح می کنند که باید گفت در دوره سرپرستی ایشان یکی از مسئولان صندوق ها که بر علیه مجلس موضع گرفته بود برکنار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سرپرست تمام قدرت و اختیارات وزیر را ندارد، گفت: زاهدی وفا هوشمندسازی، داده محور کردن، شفافیت، ایجاد ارتباط بین شرکت ها و سازمان های این زیرمجموعه را در دستورکار خود دارد.

وی با بیان اینکه گام های مثبتی در حوزه افزایش پرداخت مستمری کمیته امداد و رفع مشکلات بازنشستگان در دوره ۳ ماهه سرپرستی داشت، گفت: عدم شفافیت مالی یکی از مشکلات وزارت تعاون است که وزیر پیشنهادی برنامه ایجاد شفافیت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کارگران و کارفرمایان و رابطه آن ها را یکی از مشکلات دانست و بیان کرد: یکی از برنامه های زاهدی وفا اصلاحات ساختاری در این زمینه و بهبود رسیدگی به دعاوی کارگران است.

دهقانی ادامه داد: از آنجا که مبارزه با فقر و فساد ضروری است زاهدی وفا برنامه افزایش درآمد کارگران و مستمری بگیران را در دستورکار خود دارد، همچنین با وجود اینکه همه وزارتخانه ها مسئول کارآفرینی و اشتغال زایی هستند اما وزیر پیشنهادی برای این حوزه نیز برنامه دارد و ۷۶ درصد برنامه ایشان در راستای ماموریت وزارتخانه و دولت است.

وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان شمالغرب کشور نیز با برنامه های زاهدی وفا موافق هستند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا