فرهنگ و هنر

وزیر میراث فرهنگی به مقام شامخ سردار دل‌ها ادای احترام کرد

به گزارش خبرنگار کا 118، سید عزت الله ضرغامی همچنین با نثار گل و قرائت فاتحه یاد دیگر شهدای آرمیده در گلزار شهدای شهر کرمان را گرامی داشت.

استاندار کرمان، جمعی مسئولان و مدیران استانی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در گلزار شهدای شهر کرمان همراهی می کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دقایقی قبل از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.

سید عزت الله ضرغامی به منظور افتتاح رسمی هتل کاروانیکا وکیل، بازدید از چند پروژه تاریخی و گردشگری و حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری به کرمان سفر کرده و در ابتدای ورود به این استان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، بازدید از پروژه های بام کرمان، پروژه گردشگری باغ بیرم آباد، پارک آبی، مجموعه گردشگری هنرمند، باغ تاریخی شاهزاده، شترگلوی ماهان، موزه سیم و زر و کاروانسرای گنجعلیخان و افتتاح هتل کاروانیکا وکیل و همچنین حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از دیگر برنامه‌های سفر سید عزت‌الله ضرغامی به این استان است.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا