فرهنگ و هنر

پخش پراستقبال «بیرو» در آستانه جام جهانی

به گزارش کا 118از دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم مدرسه، سجاد عباسی ارزیابی خود را از برگزاری هشتمین دوره از جشنواره فیلم مدرسه بیان کرد و گفت: امسال استقبال چشم گیری از این جشنواره شده است چراکه هم تلفیقی از جشنواره را با رویداد فیلم بازی نوجوان داریم و هم این جشنواره یک ظرفیتی را فراهم کرده است تا آثار بچه ها دیده شود و در کنار آن کنش بیشتری صورت بگیرد.

وی یکی‌از مهم ترین موضوعات را در حوزه هنری و دبیرخانه جشنواره، ترویج آثار این چنینی اعلام کرد و افزود: تمام تلاش حوزه هنری و دبیرخانه این جشنواره این است که تولیدات و روش شرکت در این جشنواره به گوش سایر دانش آموزان نیز برسد که این امر محقق شده است.

عباسی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش، سینما فلسطین بستر خوبی در حوزه کودک و فیلم بازی در هفته گذشته و در حوزه فیلم بازی نوجوان در این روزها شده است و بچه ها آثار خود را در پرده نقره ای می بینند و برایشان انگیزه آفرین می شود تا این مسیر را با شوق ادامه دهند.

معاون حوزه هنری اضافه کرد: در آستانه جام جهانی هستیم لذا پخش فیلم «بیرو» را با محور نوجوان شروع کردیم که با استقبال و حضور خوب بچه ها مواجه شده و در حقیقت فیلم بازی نوجوان به اهداف خود در این رویداد رسیده است.

وی با اشاره به حمایت حوزه هنری از دانش آموزان برگزیده جشنواره فیلم مدرسه، اظهار کرد: حوزه هنری با حمایت مالی و معنوی از ایده های بچه ها همچنین با راه اندازی باشگاه شکوفایی به صورت تخصصی در کنار دانش آموزان خواهد بود تا در ادامه این مسیر در کنار آنان باشد و به ارتقا و توانمندسازی این دانش آموزان کمک کند.

عباسی گفت: در چند مدل این حمایت را داریم؛ یکی از این اقدامات این است که جایزه زنده یاد نادر طالب زاده در بخش مستند تعریف شده است؛ دیگر اینکه این هفته، حوزه هنری میزبان برگزاری کارگاه های هنری دانش آموزان است که نماینده ای از حوزه هنری و باشگاه رشد و شکوفایی در این کارگاه ها حضور خواهد داشت و از ایده های بچه ها که ظرفیت توسعه دارد، حمایت می کند.

گفتنی است اکران آثار و فیلم های جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه از روز شنبه ۲۱ آبان در سینما فلسطین آغاز شد این اکران تا روز چهارشنبه ۲۵ آبان ادامه دارد.

همچنین کارگاه های هنر مربیان، برگزاری نشست صنعت فیلم، یک چشم انداز و گفت و گوی تجربه نگاری با حضور یاسر فریادرس و سامان مراد حسینی از تهیه کنندگان فیلم نیز در سینما فلسطین برگزار شد و این دو تهیه کننده به بیان توضیحاتی درباره علاقه مندی خود به حوزه فیلم پرداختند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا