فرهنگ و هنر

پدرام پاک‌آیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شد

علاء الدین ظهوریان یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی کا 118با اشاره به جزئیات و تشریح روند برگزاری نوزدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات که از ساعت ۱۰ تا ۱۶ امروز – ۲۹ آبان ماه – به ‌صورت الکترونیکی برگزار شد، گفت: تا پایان زمان مقرر از تعداد ۲۹۴۲ مدیرمسئول واجد شرایط برای شرکت در انتخابات، ۱۵۷۱ نفر یعنی ۵۳.۴ درصد واجدین شرایط، آرای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت کردند.

دبیر هیت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت، در این انتخابات ۱۵۹ داوطلب برای تصدی نمایندگی مدیران مسئول به رقابت پرداختند که در نهایت «پدرام پاک‌آیین» مدیرمسئول ماهنامه «دانش رسانه» با کسب ۹۰۰ رای و ۵۷.۲۹ درصد از مجموع آرای ماخوذه، حائز اکثریت مطلق آرا شد و به عنوان نماینده مدیران مسئول در نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

ظهوریان از حضور و بازدید دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند برگزاری این رویداد مطبوعاتی کشورمان، در محل ستاد انتخابات خبر داد و گفت: همزمان با بازدید ایشان آخرین آمار و اطلاعات در خصوص فرایند اجرایی برگزاری انتخابات الکترونیکی، به استحضار وی رسید.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت:‌ از مجموعه کل مدیران مسئول ۲۹۴۲ نفر حائز شرایط بودند؛ از تعداد کاندیداها ۱۱۲ نفر انصراف دادند و ۱۵۹ نفر نیز تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده است که این انتخابات برای آن ۱۵۹ نفر است.

ظهوریان ادامه داد: سامانه جامع رسانه، امروز و در روز انتخابات، تمام خدمات خود را متوقف کرد که بتواند این انتخابات را به صحت و سلامت انجام دهد. صرفاً با سرورهای داخلی کشور امکان شرکت در انتخابات وجود داشت.

پدرام پاک‌آیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شد

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات میزان استقبال از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات را قابل قبول توصیف کرد و گفت: ذائقه‌های مختلفی در انتخابات امسال شرکت کردند بطوریکه قریب به ۲۵ درصد از مدیران مسئولی که حائز ارائه رأی بودند بانوان و ۷۵ درصد هم آقایان بودند.

به گفته وی، از همه‌ گروه‌های رسانه‌ای اعم از پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، نشریات ادواری شرکت کردند و وضعیت مشارکت قابل قبول بوده است.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: در این انتخابات قطبی نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات نیز در محل ستاد برگزاری انتخابات حضور داشت و از نزدیک شاهد روند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا