فرهنگ و هنر

پویش «کتاب دستت چیه؟!» فراخوان داد

به گزارش کا 118از ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پویش کتاب دستت چیه؟! از شنبه (بیست‌ویکم آبان‌ماه ۱۴۰۱) همزمان با آغاز هفته کتاب آغاز می‌شود. این پویش با هدف حرکت به سمت تحول در فرهنگ مطالعه، رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و دانش انسان، به ارتقا کمیت و کیفیت مطالعه می‌پردازد. 

علاقه‌مندان به شرکت در پویش و دوستداران کتاب در هر سنی می‌توانند با ضبط یک ویدیو ۶۰ تا ۱۱۰ ثانیه‌ای کتابی که در حال مطالعه آن هستند یا قبلا مطالعه کرده‌اند را معرفی و به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

ویدیو ارسالی باید حتما معرفی کتاب با حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت باشد. کادر ویدیو افقی و نسبت تصویر ویدیو (کادر) نیز باید ۱۶:۹ باشد. ضروری است در ابتدای ضبط ویدیو، نام و نام خانوادگی، شهر، سن، شغل و عنوان کتاب ذکر شود. در صورت امکان در ویدیو ارسالی، یک مورد از نقاط قوت و ضعف کتاب گفته شود. معرفی نویسنده، ناشر و تعداد صفحات کتاب نیز اهمیت دارد.

ذکر ویژگی‌های جذاب فیزیکی کتاب مثل طراحی جلد و… از نکات حائز اهمیت به‌شمار می‌رود و در صورت تمایل به استفاده از موسیقی در پس‌زمینه ویدیو، استفاده از موسیقی‌های بدون مشکل کپی‌رایت بلامانع است. به‌کار بردن واژگان زبان فارسی و رعایت اصول و رویه‌های پویش منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله مواردی است که علاقه‌مندان باید رعایت کنند. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به نشانی www.ketabdc.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام در سایت کتاب دستت چیه؟! ویدیو خود را در سایت آپلود کنند. در صورت برخورد با هرگونه مشکل در آپلود ویدیو نیز می‌توانید از طریق ارسال پیامک به شماره ۹۰۰۰۸۸۷۷ یا ارتباط با نشانی ketabdcadmin@ در صفحات اجتماعی (پیام‌رسان بله، پیام‌رسان ایتا، نرم‌افزار شاد، نرم‌افزار روبیکا) یا ارسال ایمیل به info@ketabdc.ir مشکل خود را پیگیری کنید .شماره همراه ۰۹۳۸۰۴۵۶۳۸۶ و شماره‌ ثابت ۸۸۹۵۱۴۹۳-۰۲۱ نیز به‌عنوان راه‌های ارتباطی با پویش درنظر گرفته شده است.

جوایز نخستین دوره پویش کتاب دستت چیه؟! ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نفرات برتر این پویش با انتخاب هیأت داوران معرفی و با اهدای جایزه تجلیل می‌شوند. 

زمان برگزاری اختتامیه و اهدا جوایز در صفحه اول سایت و صفحات اجتماعی کتاب دستت چیه؟! اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا