فرهنگ و هنر

پیوند ایران و تاجیکستان، بدخواهان را خوار می‌کند/ فراغ دوکشور معنا ندارد

به گزارش خبرنگار اعزامی کا 118، محمود سالاری عصر یکشنبه ۱۵ آبان ماه – در مراسم برپایی روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان که در کاخ فرهنگی شهر حصار این کشور برگزار شد ضمن قدردانی از حس مهمان نوازی و میزبانی مردم محترم این شهر، گفت: امروز هنرمندان ما به کشور شما آمده اند تا در پاسخ به حضور هنرمندان تاجیک در ایران زمین، دستاوردهای هنری گرانسنگ خود را به شما معرفی و در معرض نمایش قرار دهند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان ما مدت هاست در صدد ایجاد اختلاف و جدایی میان دو کشور بوده و باتفرقه افکنی بیش از ده سال باعث عدم روابط دو کشور شدند اما امروز خوشبختانه با درایت، تدابیر و سیاست های دو رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، شاهد توسعه و گسترش روابط در همه زمینه ها به ویژه فرهنگ و هنر هستیم.

پیوند ایران و تاجیکستان، بدخواهان را خار می‌کند/ فراغ دوکشور معنا ندارد

سالاری در ادامه به برگزاری هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در سه شهر تهران، تبریز و شیراز طی مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز نیز متقابلا هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی کشور دوست و برادر تاجیکستان همزمان در دوشنبه پایتخت، خجند، باختر و شهر کولاب در حال برپایی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توطئه دشمنان برای دور از هم ماندن دو ملت هم فرهنگ، هم زبان و دوست و برادر تاجیکستان و ایران، ابراز امیدواری کرد: کسانیکه به هر نحوی درصدد جدایی و فراق میان ما و شما هستند با مشاهده این دوستی ها ناامید خواهند شد.

پیوند ایران و تاجیکستان، بدخواهان را خار می‌کند/ فراغ دوکشور معنا ندارد

وی از تمامی مردم این خطه به عنوان مردمی با محبت و مهمان نواز دعوت کرد که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و از نزدیک ایران اسلامی را مشاهده و در واقعیات و دستاوردهای آن قرار گیرند.

در ادامه معاونین وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی و جمهوری تاجیکستان با هیئت همراه و هنرمندان شرکت کننده در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور در قلعه حصار در این شهر از بخش های مختلف این بنای تاریخی و میراث فرهنگی این کشور دیدن کردند.

پیوند ایران و تاجیکستان، بدخواهان را خار می‌کند/ فراغ دوکشور معنا ندارد

شاهنامه و نقال خوانی همراه با اجرای موسیقی توسط هنرمندان ایرانی در کاخ فرهنگ شهرحصار از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تا ۱۵ آبان ماه با حضور بیش از ۵۱ هنرمند در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، خطاطی و نقاشی‌خط، سفالگری، مشبک فلز و فیروزه‌کوبی، دوخت و دوز با نخ و پنبه، بافت فرش و گلیم، شاهنامه‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گروه‌های مختلف موسیقی کلاسیک و پاپ گروه شهپر در هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

پیوند ایران و تاجیکستان، بدخواهان را خار می‌کند/ فراغ دوکشور معنا ندارد

روزهای فرهنگی ایران علاوه بر پایتخت تاجیکستان در شهرهای خجند، باختر و کولاب نیز برگزار شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا