سبک زندگی

چه پرده‌ای برای آشپرخانه مناسب است؟

آشپزخانه هر خانه‌ای از مهم‌ترین مکان‌های آن است. اگر خوش شانس باشید و آشپزخانه‌ای داشته باشید که پنجره داشته باشد به راحتی می‌توانید از آن برای تهویه هوا استفاده کنید از سمتی می‌توانید با انتخاب پرده مناسب برای آن خانه خود را زیباتر کنید. اما فراموش نکنید که انتخاب پرده آشپزخانه به شدت مهم است. از سمتی باید پرده‌ای انتخاب شود که نیاز به دستکاری زیاد نداشته باشد و از طرفی دیگر مانع باز شدن پنجره نشود. نکته بسیار مهم در انتخاب پرده آشپزخانه جنس آن است چرا که پرده‌های اَشپزخانه به راحتی کثیف می‌شوند.

جنس پرده

با توجه به اینکه آشپزخانه با مواد غذایی و حرارت و چربی سر کار دارد بهتر است پرده ای برای آشپزخانه انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد و کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین پرز ندهد. هنگام انتخاب پرده آشپزخانه بهتر است در کنار زیبایی به نکات مهم دیگری مانند هدف خرید، جنس پارچه و ابعاد آن توجه داشته باشید. به طور مثال اگر آشپزخانه شما نورگیر است و می‌خواهید نور کمتری وارد آن شود از پرده های ضخیم تر و اگر تمایل به ورود نور دارید از پرده های توری و رنگ روشن استفاده کنید.

طرح پرده

پرده های رنگ روشن فضای آشپزخانه را بزرگ تر و پرده های تیره باعث کوچک تر نشان دادن این فضا می‌شوند. حتی اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است بهتر است از پرده های تیره استفاده نکنید. چرا که هر چقدر فضا بزرگتر باشد برای شما دلنشین‌تر است.

برای آشپزخانه استفاده از پرده های طرح دار بهتر از انواع ساده است اما با این حال اگر از کاغذ دیواری استفاده کرده اید که در آن از طرح و نقش زیادی استفاده شده است، پرده ای ساده برای آشپزخانه در نظر بگیرید. انتخاب پرده ساده یا طرح دار باید با توجه به فضای آشپزخانه صورت گیرد.

در این باره بخوانید:

شستن انواع پرده در خانه‌تکانی

در ۵ مرحله یخچال خود را برق بیندازید

تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا