سبک زندگی

چگونه طلا را تمیز کنیم؟

طلا جدای از این که نقش زیورآلات را داشته باشد معمولا به یکی از سرمایه‌های زندگی افراد ایرانی تبدیل شده است و نگه داری از آن امری مهم است. اگر اهل خرید طلای کهنه هستید که بتوانید پول بیشتری را پس‌انداز کنید یا این که از طلا برای زیورآلات زیاد استفاده می‌کنید، خواندن این مطلب برای شما ضروری است. چرا که می‌توانید طلایی تمیز و براق داشته باشید و درخشندگی آن را حفظ کنید. البته بهتر است در تمیز کردن طلا خیلی زیاده‌روی نکنید و در سال دو بار بیشتر طلا را براق نکنید به علت این که انجام چند باره آن می‌توانید نتیجه برعکس داشته باشد. به این نکته دقت کنید روش‌های شست و شوی طلاهای ساده و نگین دار با یکدیگر متفاوت است و با به کار بردن روش‌های یکسان به آنها آسیب نزنید.

نوشابه

می‌توانید طلا را با مایع ظرفشویی یا نوشابه گازدار بشویید که در دسترس است. درون یک کاسه آب مقداری نوشابه گازدار و همچنین مقدار کمی مایع ظرفشویی بریزید. سپس تکه طلا و یا جواهر مورد نظر را درون کاسه قرار دهید تا چند دقیقه خیس بخورد. بعد از آن به وسیله یک مسواک نرم آن را برس بکشید. مراقب باشید که این کار باید با احتیاط بسیار زیادی انجام شود تا به طلا آسیبی وارد نشود.  بعد از اینکه تمام سطوح طلا را با مسواک تمیز کردید، آن را درون آب گرم قرار دهید تا مطمئن شوید که مواد شوینده از تمام سطح آن پاک شده باشند. در آخر برای خشک کردن آن از پارچه نرم و سشوار استفاده کنید تا طلا آسیب نبیند.

خمیردندان

خمیر دندان نیز از جمله موارد در دسترس است که می‌توانید به راحتی طلا را براق کنید. مقداری خمیردندان را بر روی یک مسواک نرم بریزید و سپس تمام جواهرات و طلای خود را با آن تمیز کنید. در آخر لازم است طلا و جواهرات را به دقت شسته و آن ها را کاملا خشک کنید.

چگونه طلا را تمیز کنیم؟

آبلیمو

مقداری آب لیمو را درون ظرفی ریخته و کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس این دو را به خوبی هم بزنید. بعد از اینکه آب لیمو و مایع ظرفشویی به خوبی مخلوط شدند، طلای خود را درون ظرف قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خیس بخورد. می‌توانید مرتب آن را چک کنید و هر زمان که شاهد تمیز شدن آن بودید، طلا را از ظرف خارج کنید. پس از آن با دقت بشورید و خشک کنید.

 الکل

مقداری الکل را درون ظرفی ریخته و طلای خود را در آن قرار دهید و اجازه دهید طلا به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آن باقی بماند. سپس آن را از از ظرف خارج کرده و به خوبی بشویید و خشک کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا