سبک زندگی

چگونه کمد را همیشه مرتب نگه داریم؟

کمد ار مهم‌ترین بخش‌های خانه است. می‌تواند باعث نظم خوب شما یا بی‌نظمی وحشتناک شود. ممکن است از آن دسته باشید که کمد را مرتب می‌کنید اما کافی است برای یک قرار کاری یا مهمانی آماده شوید و می‌بینید که کمدتان به شکلی بهم ریخته است که گویا هیچ وقت آن را مرتب نکردید و باز هم همه شلختگی از اول شروع می‌شود. اگر کمد شما به راحتی بهم می‌ریزد باید نتیجه بگیرید که اصول مهمی را در مرتب کردن کمد رعایت نکرده‌اید. با خواندن ادامه این مطلب چند نکته اساسی در مرتب نگه داشتن کمد را یاد بگیرید.

  

چگونه کمد را همیشه مرتب نگه داریم؟

دسته بندی لباس

لباس هایی در کمدتان دارید که مدت هاست از آنها استفاده نکرده اید. روش درست برای از دور خارج کردن این دسته از لباس ها این است که مرور کنید آیا در دو فصل گذشته آنها را استفاده کرده‌اید یا خیر.  از بین لباس های باقی مانده آنهایی که مربوط به فصل جاری نمی‌شود جدا کنید و در جعبه های مخصوص نگهداری کنید.

طبقه بندی در کمد

یکی از راه های تقسیم کردن لباس ها بر اساس نوع اون لباسه مثل پیراهن ها، شلوارها، ژاکت و غیره و آویزان کردن لباس ها بر اساس نوع آن است. برای دسته بندی لباس ها آویزان کردن آنها بر اساس نوع و رنگ می‌تواند کمک کننده باشد. با این روش به راحتی می‌توان رنگ های موجود لباس مورد نظر را پیدا کرد.

جعبه های مخصوص

معمولا برای مرتب کردن لباس هایی مثل جوراب، لباس خواب و لباس زیر که کوچیک هستند می توان از جعبه های پارچه ای یا مقوایی استفاده کرد و آنها را داخل کشوها یا قفسه ها قرار داد.   

چگونه کمد را همیشه مرتب نگه داریم؟

 اکسسوری ها در کمد

کیف ها، کمربندها، شال ها، بدلیجات و لوازم ریز دیگه از جمله اکسسوری هایی هستند که می توانند بی نظمی فراوانی ایجاد کنند. آویزهای پلاستیکی که داخل کمد یا روی درهای کمد نصب می‌شوند بهترین وسیله برای نگهداری از این لوازم هستند.

نظم دادن و نگهداری از کفش ها

در وهله ی اول کفش ها را دسته بندی کنید و قفسه ای در کمد برای چیدن آنها اختصاص دهید. اگر در کمد فضای کافی برای این کار ندارید می‌توانید از فضای زیر تخت برای مرتب کردن کفش ها استفاده کنید یا آنها را آویزان کنید و در آویزهای پلاستیکی مخصوص قرار دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا