فرهنگ و هنر

کتاب «بازآفرینی واقعیت» نوشته پیمان فلاحی نویسنده کرمانشاهی منتشر شد

رییس انجمن سینمای جوان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با کا 118در این ارتباط گفت: «باز آفرینی واقعیت» کتاب جدید «پیمان فلاحی» در جشنواره تهران رونمایی شد.

«کامران رضایی» توضیح داد: این کتاب درباره مسائل و مفاهیم فیلم هایی است که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از رخدادها و حوادث واقعی به عنوان دستمایه آفرینش یک فیلم داستانی بهره می برند.

وی افزود: این نوع فیلمها که سابقه دور و درازی در تاریخ سینما دارند، عموما چالش‌های متعددی را هم برای تولید کنندگان و هم مخاطبان فراهم می آورند به همین خاطر کتاب قصد دارد تا به بررسی مفاهیم، ویژگی‌ها، مسائل و چالش های این دسته از فیلم های داستانی بپردازد.

رضایی بیان داشت:«پیمان فلاحی» مدرس انجمن سینمای جوان کرمانشاه پیش از این؛ چندین عنوان کتاب دیگر با موضوع سینما را ترجمه و چاپ‌ کرده است.

وی اضافه کرد: کتاب ” بازآفرینی واقعیت”  با حمایت و همکاری انجمن سینمای جوان در انتشارات آبان به چاپ رسیده است.

علاقه مندان به آموزش فیلمسازی در آزمون ثبت نام کنند

رییس انجمن سینمای جوان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود از برگزاری آزمون فیلم سازی در ۲۷ آبان ماه سال جاری خبر داد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۸۳۳۸۲۴۸۴۷۲ تماس بگیرند و یا به آدرس کرمانشاه بلوار مصطفی امامی ، جنب کتابخانه امیر کبیر، انجمن سینمای جوان کرمانشاه مراجعه نمایند.

رضایی افزود: شرکت در آزمون هیچ محدودیتی ندارد اما تمام داوطلبان بعد از آزمون موظف هستند که در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند که برآیند آزمون و مصاحبه، شرکت‌کنندگان نهایی دوره فیلم‌سازی را مشخص می‌کند.

وی گفت: گواهینامه دانش آموختگان این دوره بین المللی و قابل ترجمه می باشد و همچنین انجمن از این افراد برای ساخت فیلم کوتاه ، حمایت تجهیزاتی و بودجه ای خواهد کرد.

رضایی در پایان آموزش فیلمسازی را در سه گام عکاسی، آشنایی با سینما، کارگردانی، فیلمبرداری، کارگاه فیلمنامه، تدوین، صدابرداری، کارگاه تدوین و صداگذاری، کارگاه فیلمسازی مستند، کارگاه فیلمسازی داستانی و کارگاه فیلمسازی تجربه گرا  عنوان کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا