فرهنگ و هنر

کنگره حسینی با تلاش بانوان خادم فرهنگی، باشکوه‌تر می‌شود

به گزارش کا 118از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در مراسم تقدیر از تلاش ها و خدمات دست اندرکاران کمیته فرهنگی بانوان ستاد اربعین که امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزارشد، اظهارکرد: فعالیت بانوان در کارگروه های این کمیته می تواند زمینه بهره مندی بیشتر بانوان دو کشور ایران و عراق و سایر کشورها را که در کنگره عظیم حسینی حضور می یابند در حوزه های دینی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش بیشتر بانوان خادم فرهنگی در کارگروه ها برای برگزاری باشکوه تر این کنگره در سال های آینده را ضروری دانست و لزوم ظرفیت شناسی در حوزه های مختلف را یادآور شد و تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که جمعیت چند میلیونی زائران که امسال بیشتر آنها از میان بانوان بودند در فاصله زمانی طولانی تری مشرف شوند و با بهره مندی از فضای معنوی این زیارت، با آرامش به کشور بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب به تبیین حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص اخلاق همزیستی و معاشرت پرداخت و درس های اخلاقی اجتماعی از این روایت فاطمی را رعایت حقوق همسایگان و عدم آزار آنها، بسنده کردن به گفتار نیک، خیراندیشی و بردباری و پرهیز از بدگوئی و دوری از بخل ورزیدن و حیاء از ایمان دانست.

وی با بیان اینکه در قرآن مجید نیز رعایت حقوق همسایه در کنار پرستش خدا شمرده شده است، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه امروز بسیاری از نزاع ها به خاطر مطالبی است که افراد بر زبان می آورند، درحالیکه اگر سکوت می کردند درگیری بوقوع نمی پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره می فرمایند: خداوند انسان خیراندیش، بردبار و عفیف را دوست دارد، گفت: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که دختران دانشجوی بیشماری با عفت، حیاء و حجاب در دانشگاهه ا حضور داشتند و از کیان بانوان متدین دفاع کردند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و دکتر مینو اصلانی رئیس بخش بانوان این کمیته نیز از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در اربعین سال ۱۴۰۱ گزارش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: در اربعین امسال ۱۲۰۰ مبلغه در شهرهای مختلف، مسیر و موکب ها فعالیت داشتند. همچنین اساتید حوزه و دانشگاه علاوه بر بیش از ۹۰ سخنرانی در موکب ها، در همایش های مختلف که با همکاری دانشگاههای دو کشورایران و عراق برگزار شد، حضوری فعال داشتند.

وی برگزاری ۴۰ غرفه کودک و مادر را از ابتکاراتی عنوان کرد که در سال های بعد توسعه خواهد یافت.

دکتر اصلانی نیز با اشاره به عظمت نهضت حسینی و فعالیت های صورت گرفته در اربعین امسال تصریح کرد: ما هنوز در شروع راه هستیم و کارهای زیادی باید درحوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، شعر، رسانه، بهداشت و پزشکی و.. انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از راهکارهای مناسب بتوان از فرصت اربعین برای جذب جوانان و گفتگو با این قشر جوان هرچه بیشتر بهره برد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا