کارگری

گزارش سازمان جهانی کار از کمک‌های خود به لبنان پس از انفجار ساحل بیروت

گزارش سازمان جهانی کار از کمک‌های خود به لبنان پس از انفجار ساحل بیروت

دو سال پس از انفجار بیروت، چگونه سازمان جهانی کار ILO به مقامات لبنانی در جهت احیای فرصت‌های کار و ایجاد شغل جدید و شهری امن‌تر کمک کرد؟

به گزارش خبرنگار کا 118 به نقل از سازمان جهانی کار، طبق گزارش سازمان جهانی کار، پس از انفجاری که بخش‌ ساحلی و در کنار انبارهای بزرگ غلات بیروت پایتخت لبنان را در تابستان سال ۱۳۹۹ (چهارم آگوست) ۲۰۲۰ رخ داده و بخشی از شهر را ویران کرد، سازمان بین‌المللی کار برنامه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال خود را برای محو آثار حادثه انفجار بیروت بسیج کرد.

سازمان جهانی کار در این برنامه ایجاد مشاغل مناسب برای اتباع لبنانی و حتی پناهندگان سوری ساکن این کشور تهیه و در اجرا نیز کمک کرد. این سازمان مدعی است با اختصاص منابعی از صندوق خود به همکاری با مقامات برای احیای معیشت و ایجاد شهری امن‌تر ادامه می‌دهد.

در تابستان دو سال پیش انفجار بزرگی در ساحل بیروت پایتخت لبنان رخ داده و تلفات مالی، جانی و ساختمانی فراوانی تحمیل کرد که منشاء دقیق این انفجار هنوز به‌طور قطعی مشخص نشده است. اما همان زمان بسیاری از کسب و کارهای خرد، مشاغل و فعالیت‌ها برای کارگران و نیروی کار تحت تاثیر حادثه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا