فرهنگ و هنر

۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان فعال است

به گزارش کا 118، یعقوب گویلیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌ اکنون ۴۳ روستای گردشگری مصوب در استان وجود دارد اظهار داشت: ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفت روستای هدف گردشگری شامل روستاهای دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات‌آباد، بیساران، قصلان و بلبر قرار دارد.

وی افزود: ۲۱ اقامتگاه دیگر نیز در روستاهای گلین، گومه‌ای، دره‌تفی، شیان، طائینه، توریور، هویه، تخته، دورود، هشمیز، سنگین‌آباد، سالیان و گلانه وجود دارد که به‌صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری کردستان یادآور شد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند موجب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در روستاها شود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی چند سالی است که در روستاهای استان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تاکید کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌ و رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌ دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

گویلیان اظهار داشت: از سرمایه‌گذارانی که مایل به ساخت و احداث خانه‌هایی با معماری سنتی و اشتغال‌زایی پایدار در روستاهای استان باشند، استقبال و حمایت می‌شود.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا