ورزشی

آلکاراس قهرمان ویمبلدون 2023 شد

آلکاراس قهرمان ویمبلدون 2023 شد

به گزارش کا 118، فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون، سومین و محبوب‌ترین گرنداسلم دنیای تنیس، عصر یکشنبه در زمین اصلی مجموعه تنیس ویمبلدون برگزار شد که در پایان یک مصاف نزدیک و نفس‌گیر، کارلوس آلکاراس اسپانیایی، پدیده 20 ساله دنیای تنیس، با پیروزی سه بر دو برابر نواک جوکوویچ، پرافتخارترین تنیسور مرد تاریخ، به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

آلکاراس که در ست نخست مسابقه با نتیجه شش بر یک مغلوب شده بود، در ست دوم پس از نجات یک امتیاز ست، هفت بر شش در تای‌بریک به برتری رسید و حساب کار را یک بر یک کرد.

در ست سوم مسابقه، کارلیتوس با عملکردی خیره‌کننده، شش بر یک از سد برنده هفت دوره این رقابت‌ها گذشت تا دو بر یک پیش بیفتد.

 

در ست چهارم اما جوکوویچ بار دیگر مهارتش را نشان داد و موفق شد شش بر سه حریف اسپانیایی و مرد شماره یک رنکینگ را شکست دهد تا همه چیز به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود.

در ست پنجم ابتدا جوکوویچ فرصت داشت تا گیم سرویس آلکاراس را بریک کند اما پس از نجات معجزه‌آسای آلکاراس از بریک، این تنیسور اسپانیایی گیم سرو جوکو را بریک کرد و تا پایان بازی بدون اشتباه بازی کرد تا در نهایت شش بر چهار در این ست پیروز شده و به نخستین قهرمانی خود در مسابقات ویملبدون و دومین عنوان قهرمانی در گرنداسلم‌ها دست پیدا کند.

 

آلکاراس ماه گذشته در نیمه‌نهایی رولن‌گاروس مغلوب جوکوویچ شده بود و حالا با این پیروزی خیره‌کننده، انتقام شکست پاریس را گرفت.

همچنین او با برتری برابر جوکوویچ در این مسابقه، اسطوره صربستانی را پس از ده سال در زمین اصلی سنترکورت شکست داد. این پیروزی همچنین پایانی بر 34 پیروزی پیاپی جوکوویچ در ویمبلدون و 27 پیروزی پیاپی این تنیسور در گرنداسلم‌ها بود.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا