کارگری

ادامه بلاتکلیفی کارگران شهرداری رودبار در دریافت مطالبات معوقه

ادامه بلاتکلیفی کارگران شهرداری رودبار در دریافت مطالبات معوقه

۵۵کارگر شاغل در شهرداری رودبار که زیر نظر پیمانکار به عنوان کارگر خدماتی و فضای سبز در سطح شهر رودبارفعالیت می‌کنند، با احتساب شهریور ماه ۶ حقوق طلبکارند.

یکی از کارگران شهرداری رودبار به خبرنگار کا 118 گفت: حدود ۵۵کارگر شاغل در شهرداری رودبار هستیم که به عنوان کارگر خدماتی، فضای سبز و کارگر سایر مجموعه‌های شهرداری تحت نظارت پیمانکار تامین نیرو در مناطق مختلف شهر رودبار مشغول به کار هستیم.

او با بیان اینکه از سال جاری با احتساب شهریور ماه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم و چهار ماه نیز از دوره شورای شهر سابق سال گذشته طلبکاریم، افزود: بی‌توجهی به مطالباتمان باعث شده هفته گذشته کارگران اعتراض صنفی برگزار کنند که در نتیجه آن یک ماه حقوق به حساب شمار زیادی از کارگران واریز شد و مابقی همچنان در انتظار دریافت حقوق هستند.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری رودبار گفت: پیمانکار فعلی شهرداری رودبار علارغم اینکه تا بیستم مهر ماه با شهرداری قرارداد کار دارد، به تشخیص شهرداری موعد قراردادش به سر رسیده اما وضعیت مطالبات باقی مانده ما کارگران مشخص نشده است.

او با بیان اینکه شهرداری حدود یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان بایت معوقات مزدی کارگران به پیمانکار قبلی بدهی دارد، گفت: : اگر قرار است پیمانکار جدید فعالیت خود را در شهرداری آغاز کند باید تعیین تکلیف کند در غیر این‌صورت مسئولیت پرداخت مطالبات ما کارگران برعهده اوست.

وی افزود: ما کارگران با روزی ۸ تا ۱۲ساعت کار سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهرداری به جای پیگیری مطالبات ما از پیمانکار سابق، معوقات مزدی شش ماهه کارگران را تکذیب می‌کنند.

وی افزود: سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان شهری هستیم اما تاکنون تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران گرفته نشده و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، در مقاطعی حق بیمه ما با تاخیر پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ما کارگران پیمانی شهرداری رودبار خواستار آن هستیم تا شهرداری در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان افزود: انتظار داریم قبل از خروج کامل پیمانکار از شهرداری رودبار همه مطالبات کارگران پرداخت شود چراکه ما دست‌مان به جایی بند نیست.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا