کارگری

ارائه خدمات رایگان سلامت بهداشت آب به ۴۲۶ روستای خراسان رضوی

ارائه خدمات رایگان سلامت بهداشت آب به ۴۲۶ روستای خراسان رضوی

به گزارش کا 118، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد روستا با ۵۳ هزارو۴۳۹ نفر جمعیت ۲۲۲ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۲۰۵ روستا زیر ۲۰ خانوار و دارای با پراکندگی گسترده بالا می باشند.

محمدجواد ادیبی نیا افزود: شرکت آبفا خراسان رضوی با پیگیری و تدوین برنامه‌های کلان تحویل گیری ۸۵ روستا را در دستور کار دارد و ۹۶ روستا هم تمایلی به تحت پوشش قرار گرفتن ندارند.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای شهرستان های خلیل‌آباد و رشتخوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند اظهار داشت: با توجه به موقعیت‌های اقلیمی و جغرافیایی قوچان، فریمان و بجستان بیشترین تعداد روستاهای غیرتحت‌پوشش مربوط به این شهرستان‌ها می‌باشند.

وی از توزیع سالانه بیش از سه تن موادگندزدا و بازدیدهای فنی برای ارائه خدمات مهندسی به‌صورت رایگان به روستاهای غیرتحت‌پوشش در استان خبرداد و خاطر نشان کرد: علاوه بر تحویل رایگان موادگندزدا و بازدیدهای مهندسی و همچنین بازدیدهای مشترک با مرکز بهداشت که با هدف کنترل وضعیت سلامت آب آشامیدنی این روستاها انجام می شود، در تعدادی از روستاهای غیر تحت پوشش هم فرآیند کلرزنی توسط پیمانکاران این به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی میزان این خدمات در امورهای طرقبه‌ شاندیز را ۱۰۰درصد، سرخس ۶۳درصد و چناران را ۶۱درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا