کارگری

از نظرات و مشاوره سایر ارگان‌های بازرسی در تحقیق از شستا بهره می‌بریم

از نظرات و مشاوره سایر ارگان‌های بازرسی در تحقیق از شستا بهره می‌بریم

علی بابایی کارنامی گفت: تحقیق و تفحص مجلس محدود به شستا و شرکت‌های آن نیست و شامل خود سازمان تامین اجتماعی و صندوق آن نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار کا 118، پس از اعلام نام علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) به‌عنوان مسئول کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی درباره نحوه انجام بازرسی و تحقیق از پرونده این ابر مجموعه بزرگ که شامل صدها شرکت زیرمجموعه است، در رسانه‌ها مطرح شد. 

بابایی کارنامی با بیان این مطلب که مسئولیت تحقیق و تفحص از شستا امر خطیری است که از سال ۱۳۹۲ تاکنون انجام نشده است، گفت: شستا مجموعه بزرگی است که فعالیت اقتصادی شرکت‌های آن تضمین‌کننده پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. البته مسئولیت تیم تحقیق و تفحص مجلس تنها محدود به شستا و شرکت‌های آن نیست و شامل خود سازمان تامین اجتماعی و صندوق آن نیز می‌شود. 

وی با اشاره به این مطلب که فعلا هیچ گزارش پیشینی از مجموعه شستا مبنی بر تخلف یا ترک فعل دریافت نکرده است، گفت: ترکیب کمیته تحقیق تفحص نیز هنوز به‌طور کامل مشخص نشده و ما منتظر جلسات بعدی با نمایندگان برای مشخص شدن اعضای کمیته هستیم. 

نماینده مردم ساری در پاسخ به این سوال که «آیا از اعضای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز در چنین کمیته‌ای حضور دارند» توضیح داد: از نظرات و ظرفیت مشاوره سایر ارگان‌های بازرسی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز در فرآیند تحقیق و تفحص از شستا و تامین اجتماعی بهره خواهیم برد. 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اطمینان خاطر داد: فرآیند تحقیق و تفحص مجلس از این مجموعه‌ها به‌صورت دقیق و در اسرع وقت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا