فرهنگ و هنر

اطلاعات املاک بنیاد شهید در سامانه جامع فدک ساماندهی شد

به گزارش کا 118از بنیاد شهید و امور ایثار، محسن فرج الهی افزود: این سامانه با دستور رئیس بنیاد شهید با هدف ثبت و ضبط اطلاعات املاک بنیاد شهید  و شرکت‌های تابعه طراحی شد و با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارش‌های مدیریتی فراهم می‌شود.

وی ادمه داد: اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده در این سامانه متمرکز شد و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد. حتی سیستم «جی آی اس» سیستم الکترونیک کسب اطلاعات جغرافیایی املاک، روی این سامانه پیش بینی شده است و گزارش‌های متنوعی به صورت هوشمند در لایه‌های تخصصی متعدد از این سامانه قابل دریافت است. همچنین اطلاعات و هر فعالیتی که روی املاک انجام می‌شود به صورت روزانه در سامانه ثبت و بارگذاری و قابل مشاهده است و همان روز با مکاتبه در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.
فرج الهی با بیان اینکه دسترسی‌های مختلفی برای این سامانه ایجاد شده است، گفت: در واحدهای مختلف بنیاد شهیددسترسی لازم ایجاد شده به عنوان مثال مدیران بنیاد شهید استان‌ها به اطلاعات می‌توانند دسترسی داشته باشند و به صورت مستقیم اطلاعات را مشاهده ‌کنند. در گذشته اطلاعات دقیق و متقنی از املاک بنیاد شهید در کشور وجود نداشت اما اکنون با ضریب خطای اندک اطلاعات املاک قابل ارائه است.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در خصوص تصویب آیین‌نامه مصالحه  با اشخاص حقیقی نیز بیان کرد: سازمان اموال و املاک کوثر در طول ۴۰ سال گذشته آیین‌نامه‌های پراکنده‌ای را در مورد مصالحه با متصرفان داشته که بخشی از املاک و زمین‌ها به صورت شهرک‌های مسکونی در اختیار برخی افراد قرار گرفته است و بسیاری از متصرفان نیز از جامعه ایثارگری هستند.

فرج الهی افزود: در سنوات گذشته آیین‌نامه‌ها در این زمینه به صورت پراکنده و تقریباً به صورت سلیقه‌ای در این موارد اجرا می‌شد اما از ابتدای سالجاری با دستور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کار علمی و هوشمندی انجام گرفت و سامانه مربوطه با استفاده از اطلاعات و مختصات افراد، رقم دقیق قابل پرداخت برای مصالحه را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: محاسبات به صورت هوشمند است و این باعث می‌شود که از اعمال سلیقه جلوگیری شود در نتیجه با یک رویه مشخص و علمی مواجه هستیم. سابق بر این مبنایی وجود نداشت اما این سیستم اکنون به صورت علمی، هوشمند و با دقت و سرعت بالا عمل می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا