کارگری

اعتبارات قنوات استان مرکزی 5 برابر افزایش یافت

اعتبارات قنوات استان مرکزی 5 برابر افزایش یافت

به گزارش کا 118، رسول شمسی افزود: بیش از 4000 رشته قنات در استان مرکزی وجود دارد که در اثر خشکسالی و عدم مدیریت بهره‌برداران، خشک یا کم‌آب شدند. اکنون 2400 رشته قنات در سطح استان دایر است که این قنات‌ها نیازمند رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور کمک هزینه‌ای برای احیا و بازسازی و لایروبی قنوات از طریق وزارت جهاد کشاورزی به حوزه آب و خاک استان‌ها داده می‌شود تا بخشی از این اقدامات از محل این هزینه انجام شود. البته بخشی از هزینه باید از سوی بهره برداران پرداخت شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته، اعتبار قنوات حدود 5 برابر افزایش یافته و اعتبارات ملی و استانی به 93 میلیارد تومان رسیده است.

شمسی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد که اعتبارات در این بخش افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با همین میزان افزایش اعتبار، در حال حاضر فعالیت‌های مذکور با کمک کشاورزان در 147 کیلومتر و حدود 300 قنات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از قنات‌ها باید به عنوان اولویت اصلی در راستای مدیریت آب و منابع آبی مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: در آینده باید تلاش کرد نگهداری از قنات‌ها و محافظت از ورود به حریم قنات‌ها، یک اولویت برای بهره‌برداران باشد. 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا