کارگری

با برنامه باید نگرانی شهروندان را در حوزه نظافت معابر مرتفع کرد

با برنامه باید نگرانی شهروندان را در حوزه نظافت معابر مرتفع کرد

به گزارش کا 118 به نقل از سایت شهر؛ عصر امروز سه‌شنبه -۱۰ مرداد ۱۴۰۲- نشست هم‌اندیشی علیرضا زاکانی شهردار تهران با مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری پایتخت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، زاکانی با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه مدیریت شهری گفت: مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی شهرداری تهران و مورد مطالبه شهروندان است. به همین دلیل هم آقای محمدی که از شهرداران خوب مناطق بودند، به‌عنوان رئیس سازمان مدیریت پسماند منصوب شدند.

شهردار تهران در ادامه پیرامون مسئله نظافت و مدیریت پسماند تهران افزود: در مسئله رُفت‌ و روب شهری اگرچه خیابان‌های شهر وضعیت آراسته‌ای دارد، ما اما به این حد قانع نیستیم. نه تنها سطح خیابان‌های اصلی، بلکه معابر درجه دو و کوچه‌های مختلف شهر نیز می‌باید وضعیت آراسته‌ای داشته باشد. تأمین نظافت پایتخت از خیابان‌ها تا درب منزل شهروندان، بر عهده شهرداری است.‌

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند نیز باید در انتقال ایمن زباله و تفکیک آنها از مبدا و از درب منازل شهروندان سرمایه‌گذاری کنیم. سپس به سمت بازیافت حداکثری و امحای زیست‌پذیر پسماند حرکت کرد. رسیدن به این اهداف البته نیازمند برنامه اجرایی و دقیق است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدیریت پسماند در تهران اما متأسفانه بازیگرانی دارد که به وسیله آنها و با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان به اهدافی که در رابطه با مسئله نظافت شهری متصور است، رسید. زیرا برخی از پیمانکاران و فعالان این عرصه مطلقاً نسبت به عملکرد خود پاسخگو نیستند.

شهردار تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد باحضور تیم مدیریت جدید در این سازمان و طراحی برنامه‌های دقیق، گلایه‌های برخی شهروندان از اوضاع نظافت و مدیریت پسماند پایتخت، مرتفع و زمینه رضایتمندی حداکثری آنان فراهم شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا