فرهنگ و هنر

بنیاد حفظ آثار و جهاددانشگاهی دو نهاد با قرابت‌های بنیادین

کا 118/سمنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی استان سمنان تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.

سرهنگ حسن سلامی ۴ مهرماه در آیین امضای این تفاهمنامه از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی برآمده از متن انقلاب نام برد و اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی به واسطه ریشه های اصیل و بنیادین دو نهاد هستند که قرابت های زیادی با همدیگر دارند.
وی از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه بزرگ نام برد و افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک سند افتخار برای کشور است و همه دستگاه ها باید در راستای نشر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و انقلابی موفق است ادامه داد: وجود قرابت زیاد بین این دو دستگاه زمینه ها و بستر مناسبی برای همکاری بین دو دستگاه فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان می تواند در مسیر نشر ارزش های دفاع مقدس منشا خدمات شایانی شود گفت: انتظار می رود که دیگر دستگاه‌ها برای مستندسازی فعالیت های مرتبط با دفاع مقدس از ظرفیت های جهاددانشگاهی استان سمنان بهره بیشتری بگیرند.
سرهنگ سلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مستندسازی دفاع مقدس از دستگاه های پیشرو در استان است افزود: توصیه می شود که مراکز علمی و دانشگاهی استان در بحث نشر ارزش های دفاع مقدس و مستندسازی آنها از توان و تجربه جهاددانشگاهی استان بهره بیشتری بگیرند.
وی از آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای توسعه همکاری‌ها با جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: توافق انجام شده بین دو دستگاه نه یک تفاهمنامه که یک میثاق‌نامه انقلابی بین دو دستگاه برآمده از متن انقلاب است.
آمادگی جهاددانشگاهی استان برای همکاری در حوزه های مرتبط با دفاع مقدس
علی منصفی‌راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در آیین امضای این تفاهمنامه از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای همکاری در فعالیت های آموزشی،پژوهشی و فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی استان در این راستا می‌تواند از ظرفیت های بالای جهاددانشگاهی کشور نیز بهره بگیرد.
وی با اشاره به سوابق درخشان جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت های انقلابی و ارزشی افزود: جهاددانشگاهی به واسطه پیشوند انقلابی آن و به عنوان نهادی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی، خود را ملزم به ورود جدی به حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس و معارف مرتبط با انقلاب می‌داند.

بنیاد حفظ آثار و جهاددانشگاهی دو نهاد با قرابت‌های بنیادین

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از اعتماد بالای مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی به عنوان بزرگترین سرمایه این نهاد انقلابی نام برد و اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی استان به این تفاهمنامه نه یک تبادل صرف که تلاش برای تحقق یک برنامه عملی و عملیاتی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و شهدا است .
منصفی‌راد، تلاش در راستای تحقق آرمان‌های شهدا را یک رسالت ملی و عقیدتی برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی استان ورود به نشر معارف دفاع مقدس و کمک به مستندسازی آن را وظیفه و رسالت خود دانسته و از همین رو از هیچ کوششی در این بخش فروگذار نخواهد بود.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در پایان از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین دو نهاد خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای از ظرفیت های خوبی برخوردار است و آمادگی دارد که این ظرفیت ها را در راستای کمک به نشر ارزش های دفاع مقدس به میدان آورد.
به گزارش کا 118 در این آیین تفاهمنامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی استان سمنان به امضای سرهنگ پاسدار حسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و علی منصفی‌راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان رسید.

بنیاد حفظ آثار و جهاددانشگاهی دو نهاد با قرابت‌های بنیادین

بنیاد حفظ آثار و جهاددانشگاهی دو نهاد با قرابت‌های بنیادین

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا