اقتصاد

بهترین راه تامین برق فعالان رمز ارز ،راه اندازی نیروگاههای کوچک است

بهترین راه تامین برق فعالان رمز ارز ،راه اندازی نیروگاههای کوچک است

امیرحسین بنی‌صدر می گوید : دولت باید کمک کند تا سرمایه‌گذاران کوچک مانند شرکت‌های خصوصی در حوزه برق با استفاده از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کوچک فعالیت کنند

امیرحسین بنی‌صدر، رئیس هیات مدیره فیدار پردازان آژمان در حاشیه نمایشگاه متاراد در گفتگو با خبرنگار کا 118 با اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: ماموریت اصلی شرکت، احداث، راه‌اندازی، نیروگاه برق و داخلی سازی تجهیزات نیروگاهی است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری رمزارزها استخراج است و ما برای این استخراج خدمات نیروگاهی و برق را ارائه می‌کنیم.

بنی‌صدر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا را دارد، گفت: ما به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که ایجاد شده به راحتی نمی‌توانیم گاز را صادر کنیم و لذا تبدیل گاز به یک محصولی که ارزش افزوده برای کشور داشته باشد بسیار مهم است و سود زیادی دارد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم، تبدیل سوخت‌های فسیلی همچون گاز به برق است که از طریق نیروگاه‌های گازی انجام می‌شود. کار ما نیز راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گازی مقیاس کوچک است که کمتر از 25 مگاوات را پوشش می‌دهد.

بنی‌صدر گفت: در مرحله دوم، تبدیل این برق به رمزارزها باعث افزایش ارزش افزوده می‌شود و یک ارزش افزوده ثانویه‌ای برای گاز ایجاد می‌کند که قطعا منفعت خوبی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از روش تولید برق بومی سازی شده است، گفت: ما از احداث و راه‌اندازی، کار خود را شروع کردیم و البته مشکلات زیادی نیز داریم.

بنی‌صدر ادامه داد: بزرگترین مشکلی که ما داریم عدم حمایت در مباحث نیروگاهی است. متاسفانه دوباره رویکردها به سمت تاسیس نیروگاه‌های بزرگ حرکت کرده است که واقعا چاره‌ساز نیست بلکه دولت باید کمک کند تا سرمایه‌گذاران کوچک مانند شرکت‌های خصوصی در حوزه برق با استفاده از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کوچک فعالیت کنند و به نوعی مشکل تامین برق فعالان حوزه رمزارز تا چند سال آینده حل شود.

خبرنگار علی زادمهر ،سارا جم

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا