کارگری

بیانیه سفارت ایران در استکهلم درباره تکرار اهانت به قرآن کریم

بیانیه سفارت ایران در استکهلم درباره تکرار اهانت به قرآن کریم

به گزارش کا 118، این بیانیه به شرح زیر است:

اهانت به مقدسات، با هر بهانه‌ای، نفرت انگیز و محکوم است. ناباورانه، باز هم در پایتخت کشور سوئد، شاهد هتک حرمت قرآن کریم و باور میلیون‌ها مسلمان و میلیاردها انسان در سرتاسر جهان بودیم. خبر کوتاه اما حامل غمی عمیق است. اتفاقی که در گذشته نیز توسط کسانی که خواسته‌اند خورشید هدایت را خاموش کرده، ظلمت و توحش را بر بشر حاکم نمایند، رخ داده بود. اما تجربه نشان داده که باورهای الهی چنان در خاطر باورمندان بی‌شمار نشسته است که تا غایت جهان، این راه نجات و آسمان هدایت برقرار خواهد ماند.

آیا مقتضای آزادی بیان این است؟ مگر قرار نبود تا آزادی بیان جهان انسان‌ها را زیباتر کند و مدد دهد تا نوع بشر زندگی را با رنج کمتری به سر کند؟ امروز و اینک معنای این آزادی به اهانت به متون آسمانی و آزردن میلیون‌ها مسلمان و میلیاردها انسان دوستدار معنویت تقلیل‌یافته است.

این گونه اقدامات شنیع و فرومایه را شدیدا محکوم کرده و تاکید می‌کنیم که باز کردن راه برای تکرار اینگونه اقدامات تحت پوشش آزادی بیان، توهین آشکار به جمیع مسلمانان و تحریک جوامع مختلف اسلامی است که با هدف اسلام‌ستیزی و ترویج افراطی‌گری صورت می‌گیرد. موکدا از دولت سوئد می‌خواهیم اقدامات لازم جهت بستن راه توهین به مقدسات دینی را به عمل آورد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا