کارگری

تعطیلی ۱۱ ساله‌ی کارخانه شیر دهشیر به علت کمبود منابع مالی

تعطیلی ۱۱ ساله‌ی کارخانه شیر دهشیر به علت کمبود منابع مالی

تنها کارخانه‌ی شیر دهستان دهشیر استان کهکیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات مالی از سال ۹۱ با ۲۸ کارگر تعطیل شده است.

به گزارش کا 118، کارخانه شیر دهشیر از توابع شهر دهدشت شهرستان کهکیلویه و یویراحمد در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد اما به علت کمبود شیر و سایر مشکلات دیگر از جمله سرمایه در گردش از سال ۱۳۹۱ تعطیل شد.

منابع خبری می‌گویند: تعطیلی این کارخانه ۲۸ نفر را به صورت مستقیم و حدود ۷۰ نفر را به صورت غیر مستقیم از اشتغال منع کرده است. ۱۱سال است که کارخانه تعطیل است؛ درحالیکه در این مدت تعداد زیادی می‌توانستند در این کارخانه کار کنند و در شرایط بد اقتصادی نان‌آور خانواده‌ی خود باشند.

 امام جمعه دهدشت در بازدید اخیر خود از گاوداری ۳۰۰ رأسی شرکت کشت و صنعت مروارید و کارخانه دهشیر گفته است: این کارخانه یک ظرفیت تولیدی مهم و اشتغال در کهگیلویه است که مورد غفلت مسئولان واقع شده که نیاز است به طور ویژه دیده شود.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرده و گفته است: در اولین فرصت با دعوت از مسؤولان استانی و بازدید مجدد از کارخانه دهشیر، نیازمندی‌های آن را بررسی، مدیران را پای کار خواهم آورد و شخصا پیگیر آن خواهم بود.

گفتنی است؛ ابراهیم رئیسی هم در دوره‌ی ریاست بر قوه قضائیه و هم اکنون که ریاست بر قوه مجریه را برعهده دارد، بر لزوم حمایت از تولید تاکید داشته است. وی بارها اعلام کرده که تعطیلیِ کارخانه‌ها به علت بدهی به بانک خلاف سیاستهای اصلی کشور است. باید دید این شعار تا چه حد در واقعیت عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا