کارگری

درخواست کارگران شهرداری یاسوج برای دریافت معوقات

درخواست کارگران شهرداری یاسوج برای دریافت معوقات

کارگران شهرداری یاسوج در ادامه بی‌توجهی مسئولان شهری به پرداخت مطالبات خود، از مسئولان استانی درخواست کردند به وضعیت حقوق عقب‌افتاده آنها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری کا 118، تعدادی از کارگران شهرداری یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد گفتند: در ادامه بی‌توجهی مسئولان شهری به پرداخت مطالباتمان، از مسئولان استانی درخواست داریم به وضعیت شش تا 9 ماه مطالبات معوقه ما رسیدگی کنند.

این کارگران با بیان اینکه روز چهارشنبه (ششم مرداد ماه) در  پیگیری مطالبات خود با حضور در محدوده سینما انقلاب یاسوج (که محل برگزاری یادواره شهدای روحانی بود) با استاندار ملاقات کرده‌اند، در ادامه افزودند: سیدعلی احمدزاده (استاندار کهکیلویه و بویراحمد) با احضار شهردار وعده پیگیری مطالباتمان را داد.

این کارگران با اشاره به اینکه شهردار اذعان کرد که شهردرای دچار مشکلات مالی است و سالهاست در دریافت عوارض ساخت و ساز و سایر طلب‌های خود از برخی ادارات بخش خصوصی و سایر نهادهای دولتی مستقر در این شهر دچار مشکل است، افزودند: شهردار مدعی است حدود ۱۳۰ میلیارد تومان از چند نهاد دولتی و خصوصی مستقر در این شهر و برخی اشخاص حقیقی طلبکار است که هیچ کدام از آن‌ها حاضر به پرداخت طلب خود به شهرداری نیستند، با این حال اگر شهرداری با کمک مسئولان بتواند طلب‌های معوق خود را وصول کند توانایی پرداخت یکجای همه معوقات مالی و بیمه‌ای کارگران را خواهد داشت.

به گفته کارگران؛ مدیریت شهر (که چندین سال است شهردار یاسوج است) در مقام کارفرمای اصلی باید چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شرکتی، قراردادی و رسمی شهرداری بیندیشد.

یکی از کارگران با بیان اینکه در حال حاضر جدا از معوقات شش تا ۹ ماهه مزدی، شهرداری در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو شده است، افزود: اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی نیازمند کمک مسئولان استانی و کشوری هستیم، افزود: همچنین استاندار وعده کرد قصد دارد با گفتگو با مسئولان قضایی و برداشت قانونی از حساب طلبکاران، بخشی از طلب شهرداری را برای پرداخت حقوق کارگران وصول کند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا